loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ارائه راههای عرفان عملی از زبان علامه طباطبایی(ره)

نویسندگان مرتبط : سید محمدحسین طباطبایی | محمدحسن طباطبایی

چاپ نخست کتاب «رساله لب‌اللباب به ضمیمه مصاحبات» اثر علامه سید محمدحسین طباطبائی، تالیف و تقریر آیت‌الله سید محمدحسین حسینی تهرانی و به کوشش سیدهادی خسروشاهی، از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رساله لب‌اللباب در واقع تقریر آیةالله تهرانی از دروس علامه طباطبایی(ره) در زمینه عرفان است. این رساله بدون تردید یک رساله نادر و به جا مانده از استاد علامه است که اگر تقریر آیةالله تهرانی نبود، امروز علاقه‌مندان از مطالعه آن محروم بودند.

در این رساله پس از مقدماتی در زمینه عرفان و طرح کلی سلوک الی‌الله به شرح تفصیلی طریق و کیفیت سلوک الی‌الله پرداخته می‌شود. علامه در شرح تفصیلی مراحل سیر و سلوک به توضیح و تبیین 25 مرحله از جمله: مراقبه، محاسبه، مواخذه، نیت، صمت، شیخ و استاد و... می‌پردازد. همچنین در بخش سیر و سلوک (دستورالعمل برای خودسازی) کتاب حاضر، چند نامه با پاسخ علامه درج شده است که افراد مختلف به علامه نوشته‌اند و از ایشان درخواست ارائه طریق در عرفان عملی کرده‌اند.

بخش دوم کتاب شامل رساله مصاحبات است که دربرگیرنده پرسش‌های آیةالله تهرانی و پاسخ‌های علامه طباطبائی است. این سوالات در زمینه‌های مختلف قرآنی، فلسفی، عرفانی، عملی و تاریخی طرح شده‌اند.

در انتهای این اثر، نمایه‌ای از آیات، روایات، اعلام، کتاب‌ها، مکان‌ها، اصطلاحات و موضوعات و اشعار نیز درج شده است.

چاپ نخست کتاب «رساله لب‌اللباب به ضمیمه مصاحبات» در شمارگان 1500 نسخه، 416 صفحه و بهای 77000 ریال راهی بازار نشر شد.

گفتنی است همه اثار علامه طباطبایی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 9 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

داریوش مظفری

عالی است خدا به شما خیر بیشتر و عزت دهد.

19 اردیبهشت 1392

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط