loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«داستان‌های راستان» کتاب صوتی شدند

نویسندگان مرتبط : شورای نظارت بر نشر آثار استاد شهید مطهری

کتاب دوزبانه‌ی «داستان راستان» که انتشارات «معرفت پردیس طوس»، به تازگی آن‌ را برای نوجوانان منتشر کرده بود، کتاب صوتی شد. این کتاب صوتی و متنی، برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد.

ایبنا نوجوان: مدیر انتشارات «معرفت پردیس طوس» از تولید نسخه‌ی الکترونیکی کتاب «داستان راستان» (اثر استاد شهید مطهری) خبر داد. او در این‌باره گفت: «شرکت «ایده پردازان» به‌تازگی نسخه‌ای دیجیتالی از کتاب «داستان راستان» را که ما برای نوجوانان منتشر کرده‌ایم، تولید کرده که در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه‌ها قابل استفاده است. این اثر دیجیتالی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهد شد.»

«حسین کشیری» در ادامه افزود: «نوجوانان می‌توانند از محتوای این کتاب در بستر تلفن همراه استفاده کنند. ویژگی خاص این اثر، همراهی نسخه‌ی صوتی با متن کتاب و کم‌حجم بودن فایل آن است. با توجه به این ویژگی‌ها در نظر داریم آثار دیگری را نیز در این قالب عرضه کنیم.»

مدیر شرکت «ایده پردازان» درباره‌ی تولید این نسخه‌های الکترونیکی کتاب توضیح داد: «شرکت «ایده‌ پردازان» کار بر روی ایده‌ی تولید چنین فایل‌هایی را از سال 1388 آغاز کرد و در نهایت توانست نوع جدیدی از فایل‌ها را تولید کند که در آن متن و صوت در کنار هم به نمایش درآیند.»

«مهدی علی‌پور سخاوی» در ادامه افزود: «شعار ما این است که ما کتاب را برای شما می‌خوانیم. و برای تحقق این شعار با استفاده از 20 گوینده‌ی حرفه‌ای نسخه‌ی صوتی آثار منتخب را تهیه و با متن این آثار هم‌گام کردیم و از همه مهم‌تر امنیت نرم‌افزار را تهیه کردیم به شکلی که امکان کپی‌برداری از آن وجود ندارد.»

مجری طرح تولید کتاب‌های الکترونیک، با اشاره به جذابیت این نوع آثار برای نوجوانان گفت: «در نظر داریم با همکاری انتشارات «معرفت طوس» آثار دیگری را نیز برای نوجوانان برای استفاده در بستر تلفن همراه یا رایانه تولید کنیم. تولید قصه‌گوی موبایلی نیز طرح دیگری است که آن ‌را در آینده نزدیک آغاز خواهیم کرد.»

او در در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: «ما رقیب کتاب نیستیم. عاشقان کتاب هیچ‌گاه کتاب را به صورت فیزیکی کنار نمی‌گذارند. ما فقط کمک می‌کنیم کسانی که به دلیل کمبود وقت نمی‌توانند کتاب‌های مورد علاقه‌شان را مطالعه کنند، کتاب‌خوان شوند. نسخه‌های جدید نرم‌افزار ما حس ورق زدن را نیز شبیه‌سازی کرده‌اند و نسخه‌ی صوتی کتاب کمک می‌کند که هم‌زمان با مطالعه‌ی متن کتاب، مطالب آن با بیانی روان و شیوا شنیده شود.»

«علی‌پور» مزیت‌های دیگر این کتاب‌ها را این‌گونه برشمرد: «کتاب‌های الکترونیکی با قابلیت استفاده در تلفن‌های همراه، امکان مطالعه در مکان‌های مختلف هم‌چون وسائل نقلیه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این کتاب‌ها گزینه‌های مناسبی برای مطالعه‌ی پیش از خواب هستند؛ چرا که بدون نیاز به روشن کردن چراغ می‌توان آن‌ها را خواند. علاوه بر آن قرائت اثر توسط یک گوینده‌ی حرفه‌ای و درست و روان خواندن کتاب، کمک زیادی به فهم متن آن می‌کند.

جمعه 9 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط