loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی از کتاب «معارف انقلاب» رهبر انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب "معارف انقلاب؛ مروری بر دیدگاههای حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای پیرامون انقلاب اسلامی" امروز دوشنبه 12 اردیبهشت ماه رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، مراسم رونمایی از کتاب معارف انقلاب به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان قم روز دوشنبه با سخنرانی آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رئیس شورای عالی حوزه در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

این کتاب به کوشش علیرضا مختارپور قهرودی و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

آنچه که در کتاب معارف انقلاب گردآوری شده گزیده ای از دیدگاههای حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع انقلاب اسلامی است که در طول بیش از 20 سال گذشته در دیدارها، سخنرانیها و خطبه های نماز جمعه بیان شده است.

مروری بر فهرست و مطالب این اثر ارزشمند به خوبی نشان دهنده جامعیت و همه جانبه نگری گوینده در تحلیل این انقلاب عظیم است که با دقت کامل و تحلیل دقیق به تمامی ابعاد و زوایای انقلاب از جمله تحلیل دوران حاکمیت طاغوت و ویژگیهای آن دوران، رهبری امام عظیم الشان، ویژگیهای رهبری امام، اصول و محکمات، دستاوردها و آثار و برکات، ارکان، پیامهای انقلاب، توطئه های رنگارنگ دشمنان در به انحراف کشیدن و نابودی انقلاب و همچنین وظیفه مردم و نسل های آینده در شناخت و حفظ انقلاب اسلامی پرداخته اند.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که خود در تمام مراحل تکوین، رشد و پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعال، مستمر و موثر داشته اند به دلیل اهمیت آشنایی نسلهای مختلف، خصوصا نسل جوان با علل، عوامل، مراحل، ویژگیها و آثار انقلاب اسلامی همواره در فرصتهای گوناگون به تبیین انقلاب اسلامی پرداخته اند.

اولین مطلب این کتاب بیانات مقام معظم رهبری در چهل و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در 31 شهریور سال 66 است که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: من از ایران می آیم که زادگاه پرآوازه ترین و در عین حال ناشناخته ترین انقلابهای دوران معاصر است. انقلابی بر پایه دین خدا و در امتداد راه پیامبران و مصلحان بزرگ؛ راهی به درازای همه تاریخ بشر. ریشه استوار و اندیشه زیربنایی این انقلاب جهان بینی توحیدی اسلام است.

بخش پایانی مطالب این کتاب را گزیده ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر 10 روز به قم، دیدار مردم قم در سالروز قیام خونین 19 دی و خطبه های نماز جمعه تهران در روز 15 بهمن ماه سال 89 تشکیل می دهد.

دوشنبه 12 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط