loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزودی؛ «در مکتب قرآن» از شهید بهشتی

نویسندگان مرتبط : سید محمد حسینی بهشتی | بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی

بزودی؛ «در مکتب قرآن» مجموعه تفسیر و ترجمه قرآن اثر شهید دکتر بهشتی منتشر خواهد شد. بنیاد نشر آثار شهید بهشتی در صدد است تا مجلداتی دیگر از آثار و نگاشته ها و سخنرانی های شهید دکتر بهشتی را منتشر کند.

در این راستا و به مناسبت سی امین سالگرد شهادت آن شهید، مجموعه تفسیر و ترجمه قرآن شهید دکتر بهشتی با عنوان «در مکتب قرآن» بزودی منتشر خواهد شد. این مجموعه چند جلدی حاصل مباحث قرآنی شهید دکتر بهشتی در آلمان؛ مرکز اسلامی هامبورگ و ایران؛ از سال 1349 تا 1355 است که در جلسات شنبه شب ها تحت عنوان مکتب قرآن ایراد می شده و بر اساس مشی ایشان، بر اساس تفسیر قرآن بر قرآن استوار بوده است. گفتنی است یک گروه تحقیقاتی قران پژوه در قم، کار آماده سازی، تحقیق، ویرایش این مجلدات بر عهده داشته است.

اخبار دیگری از آثار شهید مظلوم دکتر بهشتی

1. کتاب «روش برداشت از قرآن» به چاپ سوم رسید

کتاب «روش برداشت از قرآن» به چاپ سوم رسید. چاپ اول این کتاب توسط بنیاد نشر آثار در سال 1384 منتشر شده بود.

این کتاب متن‌ گفتگویی است‌ که‌ شهید حجت‌الاسلام‌ علی‌اکبراژه‌ای در فروردین‌ماه‌ 1356( ش) در‌ اصفهان با شهید آیت‌الله‌ دکتر بهشتی تحت‌ عنوان‌روش‌ برداشت‌ از قرآن‌ انجام داده است‌. این‌ گفتگو درآغاز به‌ صورت‌ نوار در اختیار علاقه‌مندان‌ قرار گرفت‌ و پس‌از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، روزنامه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ اقدام‌ به‌چاپ‌ آن‌ کرد. پس‌ از انجام‌ اصلاحات‌ توسط دکتر بهشتی‌، حزب‌ جمهوری‌ اسلامی‌ آن‌ را به‌ صورت‌ کتاب‌ منتشر ساخت‌.
پس از آن با توجه به درخواستهای مکرر برای چاپ مجدد این گفتگو که با گذشت زمان نایاب شده است، اقدام به تجدید انتشار آن شد. امید آنکه به فهم دیدگاههای ایشان در مباحث تفسیر قرآن یاری رساند.

2. کتاب «نماز چیست؟» به چاپ پنجم رسید

کتاب «نماز چیست؟» اثر شهید آیت الله دکتر بهشتی به چاپ پنجم رسید. چاپ اول این اثر توسط انتشارات بنیاد نشر آثار در 1384 منتشر شده بود.
این‌ کتاب‌ نوشتاری‌ از شهید آیت‌الله‌ دکتر سید محمد حسینی‌ بهشتی‌ است‌ که‌ نخستین‌ بار در سال‌1379 منتشر شد. این‌ اثر که‌ پس‌ از آن‌ بارها به‌وسیلة‌ ناشران‌ گوناگون‌ به‌ چاپ‌ رسیده‌ به‌دلیل‌ شیوایی‌ قلم‌ نگارندة‌ و آراسته‌ بودن‌ آن‌ به‌ زبان‌ فطرت، همواره‌ با استقبال‌ فراوان‌ از سوی‌ کسانی‌ که‌ به‌ دنبال‌ درک‌ معنا، مفهوم، جایگاه‌ و صورت‌ و سیرت‌ نماز به‌عنوان‌ زیباترین‌ شعار یکتاپرستان‌ هستند روبه‌رو بوده‌ است.

گفتنی است همه آثار شهید بهشتی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط