loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک لیست پیشنهادی برای نمایشگاه کتاب تهران

جشن کتاب تهران با همه افت و خیزها به ایستگاه بیست و چهارم رسیده است و اگرچه حال و احوال نشر و تولد کتابی که سرش به تنش بیارزد؛ زیاد خوب نیست اما می توان دستچینی از احتمالات را برای مخاطبان نشر 90 عرضه کرد. همه این کتابها از طریق فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب هم قابل تهیه است.

1. آتش به اختیار
یک رمان جنگی است که از سوی انتشارات نیستان با قیمت 6 هزار تومان منتشر می شود. این رمان به روزهای آخر جنگ می پردازد و زندگی چند سرباز را در سال 67 شرح می دهد. محمدرضا بایرامی در این اثر داستان تعدادی سرباز در وضعیت سخت جنگی را روایت کرده که در محاصره دشمن و تشنگی گرفتار شده اند و برای غلبه بر مشکلاتشان در تلاشند، داستانی که در دشت های گرم جنوب کشور رخ داده است.

2. زیر خاکی
تازه ترین مجموعه داستان مجید قیصری است که انتشارات افق آن را با قیمت 2800 تومان منتشر کرده است. این کتاب مجموعه ای از 8 داستان با محوریت جنگ است و مانند آثار قبلی این نویسنده بیشتر به احوالات انسان ها در مقابله با جنگ می پردازد. «زیرخاکی، جیرجیرک، ایستگاه 7 و مردان شب» نام برخی داستان های این کتاب جدید قیصری است.

3. جانستان کابلستان
گزارش سفر رضا امیرخانی به افغانستان و آخرین نوشته اوست که نشر افق آن را به نمایشگاه کتاب می آورد. این سفرنامه در 300 صفحه و 9 فصل تنظیم شده است. فصل افتتاحیه کتاب «مور و تیمور» نام دارد که در آن به شرح یک کوه پیمایی عجیب بعد از انتخابات 88 پرداخته شده است. «مشهورات هرات»، «متواترات هرات» و «تحریرات هرات» از جمله فصل های کتاب است.

4. تهران در بعدازظهر
تازه ترین اثر داستانی مصطفی مستور مشتمل بر شش داستان کوتاه است که توسط نشر چشمه با قیمت 1800 تومان منتشر شده است و به باور نویسنده با نگاهی متفاوت نسبت به زنان روایت شده است. البته مثل دیگر آثار داستانی مصطفی مستور دغدغه های انسانی ایرانی را مطرح می کند و سعی دارد بین دنیای مدرن و باورهای دینی توازن برقرار کند.

5. ایستادن زیر دکل برق فشار قوی
جدیدترین مجموعه داستان داوود غفارزادگان برای عرضه در نمایشگاه کتاب از سوی نشر چشمه با قیمت 2200 تومان منتشر شده است. نویسنده داستان های این مجموعه را پس از کتاب «دختران دلریز» نوشته و شامل 12 داستان است. برخی از این آثار پیش از این در مطبوعات منتشر شده ولی داستان هایی هم دارد که تاکنون جایی به چاپ نرسیده است.

6. رقص بسمل
محمدمهدی رسولی با موضوع سرگذشت یک رزمنده به نام ابراهیم در سال های پس از جنگ این کتاب را بوسیله انتشارات نیستان منتشر کرده است. اختلاف نسل های قبل و بعد از دفاع مقدس در دهه های پس از آن مطرح در کتاب شده است. ابراهیم که پس از تحمل سال ها اسارات به ایران بازگشته به خاطر تفاوت موجود بین باورهای خود و عقاید خانواده اش از آن ها فاصله می گیرد و ...

7. دو تخم مرغ در مه
شهرام شکیبا با طنزنوشته های سینمایی و در قالب شوخی با سینماگران مطرح کشور به نمایشگاه کتاب می آید. شوخی با برخی از سینماگران مطرح امروز ایران مانند مسعود کیمیایی، تهمینه میلانی، عباس کیارستمی در این مجموعه دیده می شود. کتاب را انتشارات نیستان منتشر کرده و دارای سوژه کلی خرید تخم مرغ از بقالی است که هربار از طریق یک کارگردان تشریح می شود. شکیبا یک مجموعه طنز دیگر هم در نیستان دارد به نام «صفحه آخر» روزنوشت های طنز روزنامه خبر.

8. علی شریعتی
نگاهی به زندگی و مبارزات دکتر علی شریعتی از سوی انتشارات میراث اهل قلم که با قیمت 1100 تومان منتشر شده است، در قالب داستانک هایی جذاب از حیات دکتر شریعتی در کنار ذکر برگزیده ای از سخنان و پندهای این چهره محبوب نسل های مختلف کشور، در 96صفحه است. این نشر کتاب «الف» گزیده ای از مباحث اخلاقی آیت الله جوادی آملی را هم به نمایشگاه کتاب رسانده است.

9. باران در سلول
هفتمین جلد از مجموعه یادگاران انقلاب، بر اساس خاطرات احمد منصوری، به قلم علی الله سلیمی و به همت نشر شاهد با قیمت 1600 تومان منتشر شده است. منصوری یکی از آزادگان دوران قبل از پیروزی انقلاب است که به دلیل مبارزاتش علیه حکومت ستم شاهی، سالهای زیادی از عمرش را در زندان های حکومت شاه سپری کرده است و کتاب به همین دلیل مستند و خواندنی است.

10. غلاغه به خونه‌ش نرسید
این کتاب و «قندپژوهی» از کارهای جدید ابوالفضل زرویی نصرآباد است. «غلاغه به خونش نرسید» مجموعه‌ای از افسانه‌های امروزی زرویی است و «حدیث قند» نیز مقالاتی در حوزه پژوهش طنز را در خود جای داده است که هر دو توسط "نیستان" منتشر شده است.

11. شهید مطهری از نگاه خانواده
شرح گوشه هایی از شخصیت جامع و زندگی درس آموز استاد مطهری از زبان همسر و فرزندان ایشان است و انتشارات صدرا آن را در نمایشگاه کتاب عرضه می کند. کتابی سرشار از ناگفته ها و نانوشته ها که ابعاد دیگری از شخصیت متفکر شهید آیت الله مطهری را برای نسل ما بازگو می کند همراه با خاطراتی از اعضای خانواده مربوط به بعد از شهادت ایشان.

12. خاطرات من از استاد
انتشارات صدرا همچنین کتاب «خاطرات من از استاد شهید مطهری» را به نمایشگاه می آورد که اختصاص به خاطرات شیرین و آموزنده مرحوم استاد علی دوانی از آیت الله مطهری در طی سالیان دراز همراهی و همدلی با وی دارد. کتاب با قیمت 1100 تومان عرضه می شود و سرشار از پندهای مفید برای زندگی های امروزی ماست.

13. غریب غرب
این کتاب که انتشارات روایت فتح آن را با قیمت 2100 تومان منتشر کرده است روایتی کوتاه از زندگی شهید بروجردی به قلم عباس رمضانی است. از جمله کتاب های مجموعه «سرداران» است که بنا دارد زندگی سرداران شهید دوران دفاع مقدس را همان گونه که بوده روایت کند؛ روایتی واقعی، ساده و خودمانی از مردی که مسیح کردستان لقب گرفته بود. کتاب دیگر این مجموعه هم «مثل من و تو» نام دارد و مربوط به زندگی شهید احمد کاظمی به قلم یحیی نیازی است.

16. جدیدترین اثر آیت الله
«نسیم اندیشه» حاصل پرسش های کتبی و شفاهی است که از محضر حضرت آیت الله جوادی آملی پرسیده شده و به فراخور سطح علمی مخاطبان پاسخ سوالات ارایه شده است. کتاب در 165 صفحه از سوی موسسه تحقیقاتی اسرا به منتشر شده که در بخش اول 36 پرسش و پاسخ فلسفی و معارفی و در بخش دوم نیز با عنوان کلام، 38 پرسش درباره امامت، شفاعت و عصمت را در خود جای داده است.

17. درون و بیرون انسان در 14 اپیزود
نخستین رمان قادر طهماسبی با عنوان «تلاوت» در 14 اپیزود منتشر و از سوی انتشارات سوره مهر با قیمت 2400 تومان عرضه خواهد شد. رمان، یک اثر معرفت شناسانه است و به بررسی درون و برون انسان می پردازد و مفاهیمی همچون نگاه، سکوت، درد و غیرت در آن به عنوان شخصیت های اصلی هر فصل نقش آفرینی می کنند. داستان با نام حضرت زهرا(س) شروع می شود و در انتها نیز به واقعه کربلا می رسد، اما...

18. اسرار مرگ و زندگی
مجموعه «تفسیر روز» یحیی یثربی در نظر دارد مسائل و موضوعات جامعه امروز همچون «سیاست اسلامی، مشکلات علما و مدیران جامعه، دین درست و مباحث خرافی و...» را بر مبنای قرآن و با زبانی ساده باز تعریف کند. سیدیحیی یثربی در این کتاب با زبانی ساده به دور از اصطلاحات فلسفی به بیان دیدگاه های فلاسفه اسلام و غرب پرداخته است. کتاب را انتشارات قو عرضه می کند.

19. روایت دیگر
70 عنوان از این مجموعه مانند «قصه های جنگ»، «زنی که منم، نامش زهراست» و «19 پرچم» نوشته پرویز شیشه گران، »نیاز« و «نخل های بی سر» اثر قاسمعلی فراست، «آب، باد، آتش» نوشته محمدجواد جزینی، «کودک و فرشته» از محمدرضا گوهری، «پسران جزیره» و «مرد سوم» نوشته حسین فتاحی از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر و در نمایشگاه عرضه می شود.

20. حکمت فاطمی
خطبه بلند و پرمعنای حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه که به «خطبه فدکیه» معروف است، به دلیل معارف ناب و نکته های ژرف و آموزه های فراوان، همواره مورد توجه عالمان و محققان بوده و حالا آیت الله سیدعزالدین حسینی زنجانی شرحی تلخیص شده را از آن منتشر کرده است. این کتاب از جمله کتب پرفروش بوستان کتاب است که با قیمت 6500 تومان در نمایشگاه عرضه می شود .

21. اقلیم خاطرات
این کتاب نوشته فاطمه طباطبایی، عروس امام‌خمینی (ره) و همسر زنده‌یاد سید احمد خمینی، از تازه‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی (ره) است. «اقلیم خاطرات» در 8 فصل تدوین شده و خاطرات مستند 10 سال (1347- 1357) را دربر دارد. خاندان و خانواده فاطمه طباطبایی، در بخشی از «اقلیم خاطرات» معرفی شده و در ادامه نیز خواستگاری حاج احمد خمینی از او تا پرواز امام‌خمینی(ره) از پاریس به ایران در بهمن ماه 57، محتوای جلد اول خاطرات فاطمه طباطبایی را شکل داده‌اند.

سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط