loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بزرگداشت مرحوم «محمد مددپور» در نمایشگاه کتاب

نویسندگان مرتبط : محمد مددپور

در هفتمین روز از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری یاد مرحوم «محمد مددپور» را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه فارس، طبق اعلام قبلی حوزه هنری و با توجه به درگذشت دکتر مددپور در چهارم فروردین 1384 و همزمانی آن با تعطیلات نوروز، مراسم بزرگداشت این استاد برجسته فلسفه هنر هر سال در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.
از همین رو، امسال نیز در بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یاد این اندیشمند معتقد و هنرمند متعهد را گرامی داشت.
حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر با اعلام این خبر به فارس گفت: با توجه به چاپ آثار متعددی از مرحوم مددپور توسط سوره مهر، هر سال در نمایشگاه کتاب یاد این استاد بزرگوار را گرامی می‌داریم.
وی ادامه داد: روز هفتم نمایشگاه در غرفه سوره مهر را به دکتر مددپور اختصاص دادیم و کتاب‌های وی را در جلوی غرفه چیدیم تا بهتر و بیشتر دیده شود.
ایمنی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از کتاب‌های مرحوم مددپور با رغبت بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شده است، گفت: بیش از 15 عنوان از مرحوم مددپور در نمایشگاه وجود دارد و مجموعه «سیر تفکر معاصر» این نویسنده توانا بیش از سایر آثارش مخاطب دارد.
بر پایه این گزارش، «محمد مددپور» در سال 1334 در شهرستان بندرانزلی متولد شد. وی در دوران تحصیل ضمن بهره‌مندی از محضر «سید احد فردید» موفق به اخذ مدرک دکترای فلسفه هنر شد. مددپور درس‌های فردید را در کتابی با عنوان «دیدار فرهی و فتوحات آخرالزمان» به رشته تحریر درآورد.
مددپور در کنار ترجمه و تألیف مباحث نظری فلسفی و حکمت و هنر اسلامی، به تدریس نیز می‌پرداخت. وی، مدیر دفتر مطالعات دینی پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری بود.
محمد مددپور در چهارمین روز فروردین 1384 در یکی از جاده‌های شمالی کشور بر اثر سانحه رانندگی درگذشت.
از وی آثار ارزشمند و متعددی از جمله «سیر و سلوک سینمایی»، «حکمت معنوی و ساحت هنر»،‌ «آشنایی با آرای متفکران درباره هنر»، «سیر حکمت و هنر مسیحی، از عصر ایمان تا عصر خرد»، «حکمت اُنسی و زیبایی‌شناسی عرفانی هنر اسلامی»، «پارادیم‌های زیبایی‌شناسی هنرهای معاصر»، «سینمای اشراقی»، «حقیقت و هنر دینی»، «ماهیت تکنولوژی و هنر تکنولوژیک»، «درآمدی بر سیر تفکر معاصر» و «گریز از یکسان‏سازی جهانی، اندیشه روزمرگی یا تفکر آرمان‌شهری» بر جای مانده است.

گفتنی است همه آثار این اندیشمند و فیلسوف هنر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 22 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط