loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ کتاب «آشتی با امام زمان»

نویسندگان مرتبط : محمد شجاعی

«آشتی با امام زمان» نوشته «محمد شجاعی» است که چاپ دوم آن زمستان ۱۳۸۱ در قالب ۳۳۲ از جانب نشر محیی راهی بازار نشر گردیده است.

این کتاب مجموعی از تحلیل‌های مولف ناظر به آیات و احدایث راجع به وظایف شیعه نسبت به حضرت مهدی نوشته شده است. نثر سلیس و روان و ادبی؛ دسته‌بندی بر اساس موضوعات روز و ارجاع به سخنان کلیدی امام راحل جزو ویژگی‌های ممتاز این کتاب است.

فصل اول تحت عنوان انسان و راهنما به بررسی‌های ضرورت‌های وجود حجت و امام در زندگی می‌پردازد. فصل دوم غم و آشتی نیز حول نسبت‌های عملی و رفتاری و ارتباط با معصوم و دلایل دوری معصوم و حرمان و سختی حاصل از آن سخن می‌گوید. امیدها و نویدها موضوع فصل سوم است که در آن به ویژگی‌های آخرالزمان، نسبت انقلاب اسلامی و صدور انقلاب با ظهور، بشارت‌های راویات و آیات در مورد نقش آفرینی ایرانیان در عصر ظهور و ضرورت‌های حکومت دینی و جامعه‌ی منتظر پرداخته شده است. فصل چهارم نیز از وظایف الهی و مسلم ما نسبت به امام زمان (عج) سخن می‌گوید.

کم کردن شرّ خود از حضرت و پیمودن راه تقوا، آگاهی نسبت به نوع رابطه‌ی خود با حضرت، توجه به مظلومیت حضرت، آماده کردن خود برای ظهور و پیوند با حضرت، یقین به اهمیت و ارزش خدمت به حضرت و پیوند با او، سرمستی و افتخار به پیوند با حضرت، امید به عضویت در خانواده اهل بیت، دشمنی با دشمنان حضرت، دعاو مناجات (دعا برای سلامتی حضرت، دعا برای تعجیل ظهور، دعا برای جزو یاران امام زمان شدن، دعا برای تجدید پیمان با حضرت)، بصیرت در دین، امید و صبر بر سختی‌ها جزو موارد ذکر شده در این فصل است.

این کتاب کاربردی و خواندنی که دربردارنده مجموعه خوبی از اجادیث و آیات دسته بندی شده در این حوزه است را می توان از طریق موسسه منتظران منجی و یا نشر محیی در شهر ری تهیه کرد.

در زمینه مهدویت کتابها و محصولات فرهنگی بسیاری در فروشگاه موسسه کتاب فردا موجود و قابل تهیه است.

جمعه 23 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط