loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه «دیگری» از میلاد عرفانپور در راه است

نویسندگان مرتبط : میلاد عرفان پور

یک شاعر گفت: مراکز مسئول پخش آثار از کتاب‌های ارزشی و فرهنگی حمایت نمی‌کنند و اغلب به دنبال کتاب‌های عامه پسند و اقتصادی و آثاری هستند که حتی به لحاظ موضوعی و مفهومی با ارزش‌ها و اهداف نظام مغایرت دارد.

میلاد عرفان‌پور، شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: هنوز تمامی نمایشگاه را مشاهده نکرده‌ام، اما نمایشگاه خوب بوده و استقبال نیز خوب است، تصور می‌کنم ناشران فراوانی وجود دارند که در کار و آثار خود مسائل اقتصادی و فروش را لحاظ کرده‌اند.

* حضور ناشران زرد در نمایشگاه کم نیست

این شاعر ادامه داد: در نمایشگاه کتاب تهران کمتر کتاب و ناشری با دغدغه فرهنگی یافت می‌شود که برای اعتلای فرهنگ و دین اثری را منتشر کرده باشد، هر چند اینچنین ناشرانی یافت می‌شود، اما حضور ناشران زرد در نمایشگاه کم نیست.

* پخش اثر مهمترین مشکل کتاب در کشور است

عرفان‌پور درباره رابطه ناشران و مولفان اظهار داشت: معتقدم بیشترین حقوق نشر به ویژه حقوق مادی نصیب ناشر می‌شود و مولف اثر کمتر سهمی را در این زمینه دارد، البته این مشکل مادی این رابطه است، و به لحاظ معنوی نیز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و زمان گرفتن اثر از سوی ناشر تا نشر آن طولانی است.
شاعر «جشن فراموشی» ابراز داشت: البته ناشران نیز با مشکلاتی از قبیل پخش آثار مواجه هستند و پخش اثر مهمترین مشکل کتاب در کشور است، این مسئله به ویژه در آثار فرهنگی و ارزشی بارزتر است و پخش این آثار به خوبی صورت نمی‌گیرد.

* عدم حمایت مراکز پخش از آثار فرهنگی و ارزشی

وی ادامه داد: مراکز مسئول پخش آثار از کتاب‌های ارزشی و فرهنگی حمایت نمی‌کنند و اغلب به دنبال کتاب‌های عامه پسند و اقتصادی و آثاری هستند که حتی به لحاظ موضوعی و مفهومی با ارزش‌ها و اهداف نظام مغایرت دارد و مخالف است، اما به دلیل اینکه بازده اقتصادی برای ناشران و مسئولان پخشی که از این دیدگاه پیروی می کنند، به فروش رسیده و پخش می شوند، اما آثار طیف مذهبی و ارزشی کمتر مورد اقبال مراکز پخش قرار می‌گیرد.

* ارائه «جشن فراموشی» در نمایشگاه کتاب

عرفان‌پور درباره کتاب‌های ارائه شده خود در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: چاپ سوم «از شرم برادرم»، چاپ دوم «پاییز بهاری است که عاشق شده است»، چاپ دوم «پاد شهر» و چاپ اول مجموعه رباعیات بنده با عنوان «جشن فراموشی‌ها» در بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
این شاعر درباره «جشن فراموشی» ادامه داد: این اثر شامل 50 رباعی بنده است که اغلب مضامینی از قبیل؛ اجتماعی، اخلاقی و عرفانی دارد و سروده‌های نیمه دوم سال 88 و 89 را به خود اختصاص داده است.

* مجموعه «دیگری» در راه است

عرفان‌پور درباره اثر در دست انتشارخود، تصریح کرد: «دیگری» عنوان مجموعه ای از بنده است که قرار بود تا نمایشگاه کتاب تهران منتشر شود اما این اتفاق نیفتاد و بنا است در آینده ای نزدیک از سوی انتشارات "تکا " منشر و روانه بازار نشر شود.
وی با بیان اینکه این اثر مراحل پایانی نشر خود را می‌گذراند، ابراز داشت: این اثر مجموعه‌ای کامل از سروده‌های بنده در قالب‌های متفوتی از قبیل؛ غزل، دوبیتی، رباعی، نیمایی و غیره با موضوعات متفاوت است.
عرفان پور افزود: «دیگری» در حدود 200 صفحه منشر خواهد شد که گزیده‌ای از اشعار گذشته بنده و برخی سروده‌های جدیدم بویژه برخی از رباعیات که تاکنون منتشر نشده است.

آثار مکتوب زیر از این شاعر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
- از شرم برادرم ...
- پاد شهر
- پاییز بهاریست که عاشق شده است: مجموعه رباعی

شنبه 24 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط