loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت داستانی زندگی چند نوجوان در سال‌ 1357

نویسندگان مرتبط : حسین فتاحی

روایت داستانی زندگی چند نوجوان در سال‌ 1357 موضوع رمان جدید حسین فتاحی است که با استفاده از مستندات تاریخی انقلاب اسلامی ایران نگاشته می‌شود. این کتاب مراحل نگارش را سپری می‌کند.

حسین فتاحی، نویسنده کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)‌ گفت: این کتاب که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده ام، با استناد به وقایع تاریخی سال 1357 مبارزات و تحولات زندگی مردم آن دوران را بیان می‌کند.

فتاحی درباره چرایی استفاده از استنادات تاریخی اظهار داشت: شرح وقایع از زبان تاریخ علاوه بر آنکه به مخاطب اطلاعات و آگاهی بیشتری نسبت به تحولات گذشته ایران می‌دهد، باعث ماندگاری تاریخ انقلاب ایران در قالب‌های داستانی می‌شود.

وی درباره جامعه مخاطب این اثر گفت: نوجوانان‌ مخاطب اصلی این کتاب‌اند که می‌توانند با خواندن آن،‌ با روحیات نوجوانان هم سن و سال خود در سال‌های منجر به پیروزی انقلاب آشنا شوند و به جایگاه پر اهمیت آن‌ها در رویدادهای انقلاب اسلامی ایران پی ببرند.

فتاحی افزود: در حال نگارش این اثر هستم و هنوز برای چاپ آن با انتشاراتی قرارداد نبسته‌ام.

حسین فتاحی متولد ١٣٣٦ یزد، دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری است. فتاحی در سه حوزه تألیف، ترجمه و بازنویسی آثار کلاسیک فارسی برای کودکان و نوجوانان آثار متعددی منتشر کرده که «آتش در خرمن» و «پسران جزیره» در زمینه ادبیات پایداری است و «عشق سالهای جنگ» رمان دیگر او از سوی نشر قدیانی تاکنون شش بار تجدید چاپ شده است.«مدرسه انقلاب» ،«کودک و توفان» ، «امیرکوچولوی هشتم» و بازنویسی «قصه‌های شاهنامه» و «سمک عیار» از دیگر آثار اوست. وی هم اکنون «قصه‌های مزرعه سیب» را ترجمه و آماده چاپ دارد.
لازم به ذکر است: که طی توافقی که میان معاونت ادبیات وانتشارات بنیاد حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس وحسین فتاحی صورت گرفت، وی به عنوان دبیر دومین جایزه دفاع مقدس انتخاب شده است.

گفتنی است کتابهای زیر از فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

•روزی ، روزگاری ، مردی . . . بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی
•عشق سال های جنگ
•فصل کبوتر
•قصه فرماندهان 3: تکه ای از آسمان - بر اساس زندگی شهید محمد بروجردی
•ماه مجلس : زندگانی آیت ا... مدرس

دوشنبه 26 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط