loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هنر برای حقیقت» منتشر شد

کتاب "هنر برای حقیقت" با محوریت بررسی جایگاه هنر بعد از انقلاب اسلامی، از سوی انتشارات سازمان بسیج هنرمندان منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری انقلاب در سال 1388 در دیدار با کارگردان و هنرمندان و عوامل تولید سریال حضرت یوسف (ع) نگاشته شده است.

در بخشی از فرمایشات ایشان آمده است: "باید روش‌های هنرمندانه را فرا گرفت برای ساخت اثری هنری مبتنی بر حقیقت، همت کرد که این هدف جز با تلاش هنرمندان متعهد و جوان مومن محقق نخواهد شد."

کتاب "هنر برای حقیقت" به رابطه چند سویه برای به دست آوردن یک مفهوم کلی جستارگونه با هدف فهم حقیقت در ساحت هنر و جایگاه هنر در انقلاب اسلامی توجه دارد .

این کتاب در 4 فصل گردآوری شده و عناوین "سخنان رهبرحکیم انقلاب اسلامی درباره هنر برای حقیقت"، "هنر، به اعتبار حقیقت" از علی معلم دامغانی، "درآمدی بر هنر برای حقیقت" نوشته محمد صادق دهنادی "، "میزگرد هنر برای حقیقت"، "هنر قرآنی" از ناصر مظاهری تهرانی، "دریافت شهودی و باطنی از حقیقت و معنویت" نوشته یوسف سیف زاده آبکنار، "هنر در افق انقلاب اسلامی" از علی یعقوب زاده، "هنر برای هنر، یا هنر برای تعالی و حقیقت؟" نوشته حمیدرضا بخشی، "معماری، طلایه دار هنر مذهبی" از اصغر مقتدایی،"هنر و حقیقت" نوشته محمدرضا ریخته‌گران، گفت و گو با استاد محمود فرشچیان، "نظر 30 شخصیت درباره هنر و هنر برای حقیقت" و "منبع شناسی هنر برای حقیقت" در آن دیده می‌شوند.

چاپ نخست کتاب "هنر برای حقیقت" به اهتمام رضا رسولی در قطع رقعی و 232 صفحه، با شمارگان 3000 نسخه و بهای 50 هزار ریال از سوی انتشارات ستایش حقیقت منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 31 اردیبهشت 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط