loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و بحران‌های جهان معاصر به‌روایت مولانا

نویسندگان مرتبط : حمید مولانا

«اسلام و بحران‌های جهان معاصر» اثر پروفسور حمید مولانا از سوی انتشارات علمی و فرهنگی عرضه شد.

به گزارش مهر، این کتاب که به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی ترجمه شده به مشکلاتی که اسلام طی 14 قرن حیات خود با آن مواجه بوده می پردازد.

کتاب"اسلام و بحران‌های جهان معاصر" از 9 فصل تشکیل شده و در فصل‌های اولیه این کتاب به بیان برخی از مفاهیم اولیه روابط بین الملل معاصر و مسائل جهان و همچنین مسائل جهان اسلام اختصاص یافته است.

سایر فصل‌ها به طور گسترده به مطالعات موردی در خصوص وقایع عمده‌ای که طی چند دهه گذشته در کشورهای اسلامی رخ داده‌اند، می‌پردازد.

همچنین در دو فصل پایانی "اسلام و بحران‌های جهان معاصر" چارچوبی برای درک بحران‌های تاریخ معاصر عرضه شده است.

حمید مولانا استاد روابط بین‌الملل و از پیشکسوتان این رشته در ایران و جهان است که بیش از نیم قرن در دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشورها به مطالعه، پژوهش و تدریس پرداخته است. وی چندین سال ریاست «انجمن بین‌المللی پژوهش در علوم ارتباطات و رسانه‌ها» و دانشمند برجسته و ارشد «انجمن مطالعات بین‌المللی» و چهره ماندگار فرهنگی ایران است.

مولانا بیش از ۳۰ کتاب نوشته که برخی از آنها به زبان‌های مختلف ترجمه شده که شامل حوزه‌های آمریکا و غرب‌شناسی، اسلام‌شناسی، دیپلماسی و روابط بین‌الملل است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و استاد دانشگاه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

•اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی
•شکست یا پیروزی؟
•ظهور و سقوط مدرن
•مردم تصمیم می گیرند: مجموعه نوشته های پروفسور سید حمید مولانا درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وحوادث پس از آن

دوشنبه 2 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط