loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوازدهم خاطرات «خاطرات مرضیه حدیدچی»

نویسندگان مرتبط : مرضیه دباغ

چاپ دوازدهم کتاب «خاطرات مرضیه حدیدچی» در قطع رقعی، 328 و صفحه بهای 4 هزار و500 تومان منتشرشده است. این کتاب به قلم محسن کاظمی و در 5 فصل با عناوین «سریان»، «هجرت»، «امواج»، «سیاحت شرق» و «پیوست‏ها» تدوین شده است.

«مرضیه حدیدچى (دباغ)» از جمله زنان مبارز انقلاب اسلامى‏است که فعالیت‌ها و حرکت‌هاى سیاسى خود را از سال 46 آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزى انقلاب اسلامى ادامه داد و پس از آن نیزدر مصدر بسیارى از امورازجمله: فرماندهى سپاه همدان و مسئولیت‏بسیج خواهران قرار گرفت.

نویسنده دراین کتاب مجموعه خاطرات‏این بانوى مبارز را از طریق گفت وگو و مصاحبه با وی و منابع دیگرجمع‏آورى نموده است. این کتاب با دستنویسى از خانم دباغ آغاز و پس از مقدمه و پیشگفتاردر 5 فصل با عناوین «سریان»،«هجرت»، «امواج»، «سیاحت شرق» و «پیوست‏ها» تدوین شده است.

در پایان کتاب نیز فهرست اعلام و عکسهایى از مرضیه حدیدچى ، امام خمینى(ره) وشخصیتهاى دیگر ارائه شده است. همچنین نویسنده به صورت‏زیرنویس، به معرفى افراد و یا مکانهاى خاصى که خانم دباغ اشاره ‏نموده‏اند، پرداخته است.

«خاطراتى از دوران کودکى و ازدواج»، «ماجراى قیام15 خرداد 1342»، «تحصیل در محضر آیت‏الله سعیدى و شروع مبارزات»، «دستگیرى و شکنجه توسط عوامل شاه در سال 52»، «هجرت به انگلستان»، «فعالیتهاى سیاسى در انگلیس، سوریه، لبنان و آشنایى با شهیدبهشتى و دکتر سروش و شهید اندرزگو»، «عزیمت به نوفل لوشاتو وانجام وظایف اندرونى بیت امام(ره)»، «بازگشت به وطن پس از پیروزى‏انقلاب»، «فرماندهى سپاه همدان»، «عزیمت به مسکو براى ابلاغ پیام‏امام (ره)به گروباچف» و... از جمله مواردى است که محتواى مطالب‏کتاب را دربرمى‏گیرد.

چاپ دوازدهم کتاب «خاطرات مرضیه حدیدچی» کتاب توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامى تدوین و با جلد شمیز، قطع رقعی، 328 صفحه و بهای 4 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

گفتنی است که پیش از این مرکزسیما فیلم حق اقتباس کتاب فوق را برای ساخت یک فیلم تلویزیونی خریداری کرده است.

این کتاب و بقیه کتابهای خاطرات شفاهی فعالان انقلاب اسلامی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 2 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط