loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقدیر از «مرضیه حدیدچی» در عصر سوره

نویسندگان مرتبط : مرضیه دباغ

برنامه عصر سوره، امروز سه‌شنبه (سوم خرداد) در حوزه هنری برگزار می‌شود. در این مراسم از مرضیه حدید‌چی ‌(دباغ) تقدیر خواهد شد. کتاب "خاطرات مرضیه حدیدچی" دوازده نوبت چاپ را از سر گذرانده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و محسن مومنی، رییس حوزه هنری در این مراسم حضور خواهند داشت.

مرضیه حدیدچی ‌که فعالیت‌های سیاسی‌ خود را از سال 1346 با پخش و توزیع اعلامیه آغاز کرده بود، ‌در سال 1353 توسط ساواک دستگیر و به همراه دختر نوجوانش "‌رضوانه‌ " به زندان افتاد و شدیدترین شکنجه‌ها را متحمل شدند.

مرضیه حدید‌چی پس از انقلاب اسلامی یکی از مؤسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به عنوان نخستین فرمانده سپاه منطقه غرب کشور مسوولیت سپاه همدان را برعهده گرفت.

مسوولیت بسیج خواهران کل کشور، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در 3 دوره‌، فرماندهی سپاه همدان، استاد دانشگاه علم و صنعت، استاد مدرسه شهید عالی مطهری، قائم مقام جمعیت زنان جمهوری اسلامی از جمله سوابق اجرایی دباغ اند.

دباغ در دی ماه سال 1367 به عنوان عضوی از نمایندگان اعزامی امام خمینی (‌ره‌) برای ابلاغ پیام ایشان به گورباچف انتخاب شد.

محسن کاظمی "خاطرات مرضیه حدیدچی" را تدوین و در سال 81 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسانده است. این اثر دوازده نوبت چاپ را از سر گذرانده است.

مراسم عصر سوره ساعت 15 سه‌شنبه 3 خرداد 90 در تالار سوره حوزه هنری آغاز می‌شود.

گفتنی است کتاب خاطرات وی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 3 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط