loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مراسم سالگرد درگذشت فخرالدین حجازی برگزار می‌شود

مراسم چهارمین سالگرد درگذشت فخرالدین حجازی، نویسنده و بنیانگذار موسسه انتشارات بعثت، عصر چهارشنبه (11خرداد) در محل کتابخانه عمومی ـ‌ دانشجویی انتشارات بعثت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در مراسم سالگرد درگذشت حجازی، غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم، سعید محبی، مولف و مترجم و مهدی طالقانی، از فرزندان آیت‌الله طالقانی سخنرانی می‌کنند.

فخرالدین حجازی سال ‌1308 در شهر سبزوار متولد شد. وی با نوشتن مقالات سیاسی در نشریه «اسرار شرق» و هفته‌نامه «جلوه حقیقت» با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌های بسیار به دفاع از حق و مبارزه با حکومت پهلوی پرداخت. همزمان با اوج‌گیری فعالیت جمعیت فدائیان اسلام، همکاری خود را با یاران شهید نواب صفوی آغاز کرد و در سال 1339 از طریق سخنرانی در کنار بارگاه امام رضا(ع) دامنه مبارزات را علیه حکومت پهلوی وسعت بخشید.

وی در سال 1347 موسسه علمی و اسلامی بعثت را برای انتشار کتاب‌های اسلامی در تهران تاسیس کرد.

فخرالدین حجازی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با کسب بیشترین آرای مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت و سه دوره نماینده بود. او بهمن ماه سال 1382 نشان درجه‌ دو تعلیم و تربیت دریافت کرد.

حجازی سی‌ام اردیبهشت سال 1386 درگذشت.

از فخرالدین حجاری کتاب‌های متعددی در حوزه دین، انقلاب اسلامی و شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی منتشر شده است. از جمله این آثار می‌توان به «نقش پیامبران در تمدن انسان»، «پژوهشی درباره قرآن و پیامبر»، «زندگی امام حسین (ع)»، «هفت حصار»، «بلال سخنگوی نهضت پیامبر (ص)»، «فتح فاو»، «شگفتی‌های نهج‌البلاغه»، «امامت و امت»، «استعمار آمریکا و حکومت‌ها»، «جلوه‌ای از قرآن»، «سی مقاله»،‌ «جنگ از دیدگاه نهج‌البلاغه»، «سه سخن»،‌ «سرود اقبال (درباره محمد اقبال لاهوری)»، «سفرنامه فرهنگ»، «نقش و نفوذ صهیونیسم در اروپای غربی» و «قرآن و پیامبر» اشاره کرد.

مراسم سالگرد درگذشت حجازی چهارشنبه (11 خرداد) از ساعت 17 تا 20 در محل کتابخانه عمومی ـ‌ دانشجویی انتشارات بعثت برگزار می‌شود.

سه‌شنبه 10 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط