loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

99 قصه از زندگی امام‌خمینی(ره)

نویسندگان مرتبط : معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) | موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)

چاپ سوم کتاب «مهربان‌تر از نسیم» شامل 99 قصه، هم‌زمان با سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) روانه‌ی بازار کتاب می‌شود. داستان‌های این کتاب براساس خاطرات اطرافیان امام‌خمینی(ره) از ایشان است که «محمدرضا بایرامی»، «سوسن طاقدیس»، «احمد عربلو» و «محمد ناصری» آن‌ها را بازنویسی کرده‌اند.
ایبنا نوجوان: مدیرمسوول انتشارات «ذکر» در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام خبر بازچاپ کتاب «مهربان‌تر از نسیم» درباره‌ی این اثر توضیح داد: «کتاب «مهربان‌تر از نسیم» 99 قصه از زندگی امام‌خمینی(ره) است که با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با زندگی ایشان منتشر شد. گروه نویسندگان انتشارات ذکر تلاش کردند با استفاده از ادبیاتی قوی و حرفه‌ای، نسل جوان را با زندگی رهبر انقلاب آشنا کنند.»

«حمیدرضا سیدناصری» مراحل تألیف این اثر را این‌گونه توصیف کرد: «راوی بیش‌تر خاطراتی که از حضرت امام(ره) منتشر شده است، علماء یا شاگردان ایشان هستند و به همین دلیل نثر بیش‌تر این خاطرات برای کودکان و نوجوانان سنگین است. در نخستین مرحله‌ی تألیف این اثر، در واحد کودک و نوجوان موسسه‌ی نشر و تحقیقات ذکر (کتاب‌های قاصدک) خاطرات مکتوبی را که از حضرت موجود بود، گردآوری کردیم.»

او در ادامه افزود: «در مرحله‌ی بعد، از نویسندگان بنام ادبیات کودک و نوجوان هم‌چون «محمدرضا بایرامی»، «سوسن طاقدیس»، «احمد عربلو» و «محمد ناصری» خواستیم، خاطرات مناسب برای کودکان و نوجوانان را انتخاب و با نثری ساده و روان بریا این گروه سنی بازنویسی کنند. نتیجه‌ی تلاش این نویسندگان، مجموعه‌‌خاطراتی با نثر کودکانه، روان و پرداخت شاعرانه است.»

«سیدناصری» با اشاره به تقاضای فرهنگ‌سراها برای دریافت این کتاب گفت: «مراکز فرهنگی مختلف در نظر دارند مسابقات کتاب‌خوانی را بر مبنای این کتاب ترتیب دهند یا به مناسبت سالگرد رحلت امام(ره) ‌این مجموعه را به اعضای خود عرضه کنند، به دلیل همین تقاضاها، چاپ سوم این اثر تا چند روز دیگر به بازار کتاب عرضه خواهد شد.»

انتشارات «ذکر» آثار دیگری نیز برای معرفی زندگی و شخصیت امام خمینی(ره) منتشر کرده است. مدیرمسوول این موسسه‌ی فرهنگی در معرفی این آثار گفت: «کتاب «شهاب سبز» یکی از آثاری است که حکایت‌های زندگی امام(ره) را به زبانی ساده برای نوجوانان بازگو می‌کند. از جمله‌ی این کتاب‌ها کتاب‌ «پنجره‌ای به آسمان» است.»

او در ادامه افزود: «حکایت‌ها و تمثیل‌های حکمت‌آموز در آثار امام خمینی(ره) و چکه چکه اشک از دیگر آثاری هستند که با موضوع امام در انتشارات ذکر منتشر شده‌اند. «چکه چکه اشک» مجموعه‌ای از سروده‌های «جعفر ابراهیمی»(شاهد)، «مصطفی رحماندوست»، «افسانه شعبان‌نژاد»، «افشین علا» و «ناصر کشاورز» درباره‌ی امام خمینی(ره) و در رثای ایشان است.»

«سیدناصری» یکی دیگر از مجموعه‌های خواندنی انتشارات ذکر درباره‌ی امام خمینی(ره) را کتاب «حرف‌هایی با امام» عنوان کرد و درباره‌ی این اثر توضیح داد: «ما در فراخوانی از کودکان و نوجوانان دعوت کردیم حرف‌های خود را با امام در قالب شعر، قطعه‌ی ادبی، مقاله، نامه و نقاشی برای ما ارسال کنند. این فراخوان در سطح استان تهران و برای گروه‌های سنی 12-7 و 17-13 سال منتشر شد و گروه داوران مجموعه‌ای از بهترین آثار را برای انتشار در این مجموعه انتخاب و به انتشارات ذکر ارائه دادند.»

چهارشنبه 11 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط