loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«پاسیاد پسر خاک» تجدید چاپ شد

کتاب «پاسیاد پسر خاک» درباره زندگی و زمانه حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی نوشته محمد قبادی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «پاسیاد پسرخاک» کتابی است در قالبی پژوهشی که به شرح زندگی و مبارزه‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد می‌پردازد.

نویسنده دراین کتاب سعی داشته نگاهی جامع به زندگی این مبارز انقلابی از دوران کودکی تا وفات داشته باشد.

محمد قبادی، نویسنده کتاب در این زمینه، گفت: این کتاب ماحصل ساعت‌ها گفت‌وگو با افراد مختلفی است که در دوره‌های مختلف به نوعی با سیدعلی اکبر ترابی‌فرد آشنا و درارتباط بوده‌اند.

قبادی با بیان اینکه کلمه پاسیاد درنام این کتاب به معنای پاسداشت است، گفت: در واقع این کتاب که چهل و یکمین کتاب از مجموعه آثار تحقیقی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی بوده و در دو فصل پیش از انقلاب و پس از انقلاب تدوین شده پاسداشتی برای حجت‌الاسلام ابوترابی است.

محمد قبادی در فصل اول «پاسیاد پسرخاک» به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته است. فصل دوم هم شرح فعالیت‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندان‌‌های ارتش متجاوز صدام را دربردارد.

سیدعلى‌اکبرابوترابی‌فرد همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در کنار شهید مصطفى چمران در ستاد جنگهاى نامنظم به سازماندهى نیروهاى مردمى پرداخت و سرانجام در روز26 آذرماه سال1359 در یکی از ماموریتها به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

حجت‌الاسلام ابوترابى‌فرد دراردوگاههاى عنبر، موصل 1، 3، 4 و رمادیه و تکریت 5، 17، 18 و نیز سلولهاى زندانهاى بغداد، اسیر بود و پس از ده سال اسارت سرانجام در سال 1369 به میهن بازگشت و در تاریخ هفتم مهر 1369 با حکم مقام معظم رهبری نماینده ولى‌فقیه در امور آزادگان شد.

مراسم رونمایی از این کتاب با حضور سید محمد حسن ابوترابی؛ نایب رئیس مجلس، غلامعلی حداد عادل؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، احمد مسجد جامعی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران و ... در چهاردهم دی ماه سال 1388 برگزار شد.

چاپ دوم «پاسیاد پسر خاک» از تولیدات واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری است که در 443 صفحه، قطع رقعی و تیراژ 1100 جلد و با قیمت 7 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 13 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط