loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«زمانه» با نگاهی به چرایی بیداری اسلامی منتشر شد

شماره دوازدهم دوره جدید ماهنامه «زمانه» به مدیر مسئولی محمد رحیم عیوضی با نگاهی به چرایی بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی در سیره نبوی، مکاتب شرق‌شناسی و جامعه تلویزیونی شده منتشر شد.

شماره 99 پیاپی (12 دوره جدید) ماهنامه «زمانه» منتشر شد. پرونده محوری این شماره از زمانه در ادامه پرونده‌های جهان اسلام، به بررسی «چرایی بیداری اسلامی» اختصاص داده شده‌است. در این پرونده آثار و گفتارهایی از چهره‌هایی چون پرویز سروری، حجت‌الاسلام رضا غلامی، دکتر عباس برومند اعلم، علی جانباز و حجت‌الله جودکی به چشم می‌خورد. آثار تنی چند از متفکران غیر ایرانی جهان اسلام از جمله دکتر امین محمد حطیط استاد حقوق دانشگاه لبنان، و حجت‌الاسلام عبدالمجید علی الادرج مطالبی ازین شماره زمانه هستند که پرونده بیداری اسلامی زمانه را منحصر به‌فرد ساخته‌است.

زمانه در همین اولین گام‌های سال 90 خود موضوع جهاد اقتصادی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌است. این نشریه در شماره جدید خود در پرونده‌ای با عنوان «جهاد اقتصادی در سیره نبوی» با بهره‌گیری از قلم و اندیشه اساتید حوزه و دانشگاه و صاحب نظرانی چون دکتر محمدجواد شریف زاده، دکتر حسن سبحانی، دکتر منذر کهف، مجید حبیبیان و مجید نقیبی به بررسی مولفه‌های نظام اقتصادی اسلام پرداخته‌است.

«مکاتب شرق شناسی» عنوان پرونده سیاست فرهنگی زمانه 12 است که ضمن بررسی اندیشه‌های ادوارد سعید ـ از مستشرقان بنام غرب که انتقاد‌هایی جدی به رویکرد مکاتب غربی در شرق‌شناسی مطرح کرده‌است ـ مبانی شرق‌شناسی در اندیشه غرب را مورد واکاوی قرار داده‌است.

پرونده رسانه این شماره از زمانه به موضوع «جامعه تلویزیونی شده» به‌عنوان پدیده‌ای که امروزه در بعضی از کشورهای جهان رایج شده پرداخته‌است. بررسی مراحل تولد و تطور تلویزیون و موضوعاتی از قبیل اعتیاد به تلویزیون، سواد رسانه‌ای، تاثیر تلویزیون بر رفتار کودک از مباحث مطرح شده در این پرونده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این نشریه می‌توانند به سایت پاتوق کتاب یا مطبوعاتی‌های سراسر کشور و در تهران به نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار کانون اندیشه جوان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، حد فاصل خیابان‌های منیری جاوید و 12 فروردین، شماره 1328 طبقه سوم، واحد 9 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 66900965 (امور مشترکین نشریه) تماس بگیرند.

سه‌شنبه 17 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط