loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : حبیب الله بابایی

کتاب «تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» به کوشش حبیب‏الله بابایی از سوی گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
پیشگامی جریان روشنفکری در شناخت اندیشه‏های دنیای عرب، تفکر و تجدد عربی را در ایران به سرنوشت یکسونگری ـ آنچه در مورد «تجدد غربی در ایران» رخ داده است ـ مبتلا ساخته و محققان ایرانی را از واقعیت‏های پیرامونی در ساحت تفکر و تجدد، دور نگاه داشته است. این در حالی است که قرابت‏های فکری و فرهنگی میان ایران و دنیای عرب، و قرائت‏های بومی از تجدد غربی توسط اندیشمندان عرب‏زبان، می‏تواند آسیب‏های غریب و یا ظرفیت‏های جدیدی در پروسه نقد و تأسیس اندیشه ایرانی ـ اسلامی در پی داشته است.
کتاب «تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» درآمدی است بر تفکرات معاصر عرب که در مواجهه با پیشامدهای فکری و فرهنگی غرب مدرن و در راستای پاسخ به پرسش زیست و هویت اسلامی در وضعیت معاصر صورت یافته است.
این کتاب از پنج بخش‏ با عناوینی چون «تمدن در اندیشه نو اصلاح عربی»(حبیب‏الله بابایی)، «گرایش‏های بنیادگرایی در جهان عرب»(رضا حبیبی)، «سکولاریسم در اندیشه جهان عرب»(رضا خراسانی)، «تفکر انتقادی در اندیشه معاصر عرب»(ذبیح‏الله نعیمیان) و «سنت‌گرایی در جهان عرب»(سعید خلیلویچ) تشکیل شده است.
کتاب «تمدن و تجدد در اندیشه معاصر عرب» در 328 صفحه، قطع رقعی و قیمت 5000 تومان در بهار 1390 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به جامعه فکری و فرهنگی عرضه شده است.
این کتاب به زودی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب عرضه خواهد شد.

شنبه 21 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط