loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اولین نمایشگاه جزوات جبهه فرهنگی انقلاب در شیراز

اولین بار نمایشگاهی را زدیم که معتقد بودم وجودش لازم می باشد یعنی جزوات جبهه فرهنگی، چرا که جزوه خصوصیات زیر را دارد : جزوه به علت کم حجم بودن در وضع کنونی که افراد کمتر مطالعه می کنند برای عموم جامعه مناسب است چرا که بحثی را باز می کند و خلاصه و مفید به پایان بحث می رسد و همچنین برای دوستان جوان تازه شروع کرده برای فعالیت فرهنگی شروع خوبی برای کار فرهنگی است ( به قول آقا کار فرهنگی کنید مطالعه کنید ، مطالعه کنید کار فرهنگی کنید )

دومین خصوصیت این کار این است که ارزان است و دوستان توزیع کننده محصولات فرهنگی میدانند که ارزانی یک قسمت بسیار مهم در توزیع محصول است (ارزان اما نه رایگان )

سومین خصوصیت آن این است که در تولیدش مشکل زیادی نیست مثلاً مجوز قطع بندی چاپ خونه و فروش کتاب خونه و... سریعاً شما بحثی را که لازم میدانی گیر میاوری یه طراحی ساده برای جلد و همون موقع هم چاپش میکنید.

ما تجربه کردیم و فروش خوبی هم داشتیم هفته ی گذشته در نماز جمعه ی شیراز با اینکه اولین بار بود و هیچ کس هنوز نمی دانست در گوشه ای از بیرون نماز جمعه عده ای جزوه می فروشند از پنج جزوه ای که آماده کرده بودیم سه تا را کامل تمام کردیم و دو تا چندتا موند ( تا حالا هرچی جزوه ی اسلام ناب چاپ کردیم چه تو شهرستان چه نماز جمعه تقریباً همش فروش رفته )

بعد از خوندن بعضی از این جزوات واقعاً بازخورد های عجیبی رو مشاهده می کنم به طور مثال یکی از دانشجو ها که جزوه ی پیام قطع نامه رو خونده و تشنه کلام امام(ره ) شده بود آمده بود پیش پسر عموم می گفت که واقعاً این حرف های امام خمینی هست من همیشه توی ذهنم از امام یه شخصیتی میشناختم که خیلی مهربون بوده، برای زنش چایی دم میکرده و اصلاً فکر نمی کردم امام از این حرف ها هم می زده!

یا دیشب بعضی از دوستان که می خواستن جزوه بخرند توی کلامشون متوجه شدم یکی از مسئولان اصلی بسیج دانشجویی جزوه ای رو که ما به چند هفته نمی رسید مه اماده اش کرده بودیم گذاشته بودیم رو اینترنت رو گرفته بوده برای اعضاء بسیج می خونده یا در موردی دیگر یکی از خانوم ها رو متوجه شدم که کلی از جزوات رو بدون اینکه وبلاگ ما رو بشناسه یا از ما جزوه ای خریده باشه داره وقتی سوال کردم از کجا متوجه شدم برایشان ایمیل شده است.

موردی دیگر در شهرستان را مثال می زنم که پسر عمه ام هر هفته به جلسه ی معلمان می رود و یه جزوه به آنها می فروشد و آنها مطالعه می کنند تا هفته ی بعد و جزوه ی بعد.

موردی دیگر را که یکی از دوستان می گفت اینکه جزوه قاموس عدالت و یک جزوه دیگر که فراموش کرده ام را یک از شهرستان ها با تیراژ 3000 (سه هزار ) تا چاپ کرده و پخش کرده است.

دیشب بیش از چهل هزار تومان جزوه فروختم و جزوات هم دونه ای 200 بجز سه تا از آنها که 300 ، 400 ، 400 بود و شماری هم دوستان پول نداشتند و نسیه بردند (جلسه یه جلسه معمولی بود و جمعیت کمتر700 تا 800 نفر بود که از خواهران هم چون درب مسجد جدا بود فقط یک مشتری داشتیم به دوستان مسجدیمان هم قبلاً بسیاری از جزوات را فروخته بودم ) حالا شما در نظر بگیرید که آیا فروش جزوات حتی از نظر مالی سودمند نیست و شما نمی توانید در شهر یا روستای خود آن را اجرا کنید

به نظر بنده حقیر اگر مردم رشد کردند اگر مردم مطالبه گر شدند اگر مردم کاری را خواستند مسئولین، نظام و کلاً جامعه همانطور خواهد شد و دوستان دانشجویم از کار فرهنگی در کف خیابان و بین مردم غافل نشوند از روستا ها غافل نشوند چرا که در تصمیم گیری این مملکت و گفتمان سازی این مملکت مردم هستند که موئثر می باشند و طبقه ی روشنفکر محدود به همان دانشگاه خود است اگر می خواهیم حرکتی واقعی درست کنیم باید فلش ادامه ی حرکت را به سمت مردم بگیریم از همین مسجد ها و محلات است که دوستان رشد میکنند و خواص جامعه می شوند.

نوشته حمیدرضا باقری

منبع: سایت مستضعفین
http://mostazafin.org/

سایت پاتوق کتاب از این کار ابتکاری در حوزه توزیع اندیشه اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی تقدیر می کند و آرزوی موفقیت برای همه فعالان فرهنگی فکری انقلاب دارد.

سه‌شنبه 24 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط