loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«اصول و مبانی عرفان مولوی» از چیتیک منتشر شد

چاپ اول کتاب "اصول و مبانی عرفان مولوی" تألیف ویلیام چیتیک با ترجمه جلیل پروین در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 8000 تومان در قطع خشتی توسط انتشارات بصیرت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مؤلف کتاب "اصول و مبانی عرفان مولوی" با مطالعه‌ای دقیق و کاوشی عمیق در "مثنوی معنوی"، "دیوان شمس" و "فیه ما فیه" و استخراج عبارات مرتبط با پیام کلی مولوی و با تکیه بر مکتب ابن‌عربی و نیز با بهره گرفتن از سخنان و دیدگاههای سنت‌گرایان و پیروان حکمت خالده همچون رنه گنون، تیتوس بورکهارت، فریتیوف شوان، مارتین لینگز، سید حسین نصر و... کوشیده است تصویری روشن و متقن از مبانی حکمت مابعدالطبیعی و لبّ لباب دریافت‌هایِ معنوی و معرفتی مولوی در بافتار معنویت اسلامی ارائه دهد.

وی همچنین در این اثر خود مقدمه جالبی را در نشان دادن جایگاه تصوف و عرفان در اسلام، و ورود بسیار خوبی را به دنیای پر رمز و راز تصوف و عرفان اسلامی فراهم آورده است. در واقع می‌توان گفت این کتاب تصویری متقن و محکم از سرچشمه‌ها و شرایط پیدایش و رشد و نضج تصوف و عرفان اسلامی و نیز برخی موضوعات و مضامین عمده و کلیدی آن عرضه می‌کند.

چیتیک پس از نگاهی کلی به سنت تصوف و عرفان اسلامی، اقوال و مطالبی را از میان انبوه آثار منظوم و منثور برخی اکابر و مشایخ صوفیه از جمله ابن‌عربی، بهاء ولد، مولوی، احمد سمعانی و... استخراج کرده و در ده فصل به ابعاد و جنبه‌های مختلفی از تصوف از قبیل طریق تصوف، سنت تصوف، نفس انسان، ذکر خدا، عشق، سماع و پارادوکس حجاب پرداخته است.

گفتنی است ویلیام چیتیک که متولد آمریکا و استاد مطالعات تطبیقی ادیان در دانشگاه نیویورک است، در طول 12 سال اقامت در ایران و اخذ دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه تهران، نزد اساتید معروفی چون نصر، فروزانفر، همایی، کربن، ایزوتسو، آشتیانی و دیگران به تحصیل و تحقیق پرداخت. وی به زبان فارسی و عربی تسلط کامل داشته و آثار ارزشمندی نیز در باب عرفان و فلسفه اسلامی، اسلام و تشیع مانند "طریق عشق صوفیانه"، "طریق معرفت عارفانه" و "عوالم خیال" به‌رشته تحریر درآورده است.

چاپ اول کتاب "اصول و مبانی عرفان مولوی" تألیف ویلیام چیتیک با ترجمه جلیل پروین در شمارگان 2500 نسخه و قیمت 8000 تومان در قطع خشتی توسط انتشارات بصیرت منتشر شده است.

گفتنی است کتابهای زیر درباره مولوی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
مثنوی، معنای مولوی
علل و عوامل جذابیت سخنان مولوی
قصه های خوب برای بچه های خوب جلد 4: قصه های مثنوی مولوی
مثنوی ، معنای مولوی
مولوی و جهان بینی ها

چهارشنبه 25 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط