loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عرفان و فلسفه اسلامی؛ مجموعه مقالات دکتر جهانگیری

مجموعه مقالات دکتر محسن جهانگیری، استاد ممتاز گروه فلسفه دانشگاه تهران با موضوع "عرفان و فلسفه اسلامی" درشمارگان 1500 نسخه و قیمت 9500 تومان در 420 صفحه توسط انتشارات حکمت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه مقالات "عرفان و فلسفه اسلامی" به قلم دکتر محسن جهانگیری دربرگیرنده مقالات ایشان در این حوزه است که پیش از این در نشریات، جشن‌نامه‌ها و دانشنامه‌های گوناگون منتشر شده است.

با توجه به اینکه نسخه‌های اصلی این مقالات که پیش از این منتشر شده‌اند کمیاب یا نایابند، به نظر می‌رسد گرد آوردن بخش مهمی از مقالات این استاد ممتاز فلسفه دانشگاه تهران در یک مجموعه و انتشار آنها به نحوی مطلوب از سوی انتشارات حکمت در خور تحسین باشد.

این مجموعه مشتمل بر چهار مقاله ایشان در حوزه فلسفه اسلامی شامل "سقراط حکیم از دید حکمای ایرانی"، "خرده‌گیران ابن‌سینا"، "غزالی: مابعدالطبیعه" و "حکمت اشراق" است.

در میان ده مقاله منتشر شده در زمینه عرفان نیز جز دو مقاله "عرفان ابن‌سینا و یا نظر ابن‌سینا درباره عرفان" و "شرح احوال و ذکر آثار و نقل افکار شیخ بهایی" دیگر مقالات به بحث درباره حوزه اصلی و موضوع محوری مورد پژوهش نزد دکتر جهانگیری یعنی ابن‌عربی اختصاص دارد که عناوین آنها از این قرارند: "ابن‌عربی"، "مکتب ابن‌عربی"، "معرفی کتاب ترجمان الاشواق ابن‌عربی"، "مقام زن در عرفان ابن‌عربی در حدود شریعت"، "وحدت دین و اختلاف شرایع از دیدگاه ابن‌عربی" و "ملاصدرا شارح متفلسف ابن‌عربی".

"مفهوم انسان کامل و مصادیق آن در عرفان نظری محی‌الدین ابن‌عربی مرسیایی و حکمت متعالیه صدرای شیرازی" و "محی‌الدین ابن‌عربی" از دیگر مقالات منتشر شده در بخش عرفان کتاب مجموعه مقالات دکتر محسن جهانگیری‌اند که با عنوان "عرفان و فلسفه اسلامی" درشمارگان 1500 نسخه و قیمت 9500 تومان در 420 صفحه توسط انتشارات حکمت منتشر شده است.

شنبه 28 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط