loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث»

نویسندگان مرتبط : محمد محمدی ری شهری

مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث به تازگی چهار کتاب تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث، تاریخ حدیث شیعه (2)، شهر‌الله فی‌الکتاب و‌السنة و مثلث ایمان را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث به زبان ترکی آذری، تاریخ حدیث شیعه 2، ترجمه کتاب شهرالله فی الکتاب والسنه به زبان فولانی و مثلث ایمان، عنوان چهار اثر جدیدی است که به تازگی از سوی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث منتشر شده است.

تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث

چاپ اول کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، با بهره‌گیری از آیات و روایات، همراه با تحلیل‌های مورد نیاز منتشر شد.

این اثر با بهره‌گیری از آیات و روایات در سه بخش تشکیل خانواده، عوامل تحکیم خانواده و آسیب‌شناسی خانواده با شیوه‌ای نو، همراه با تحلیل‌های مورد نیاز منتشر شد.

نهاد خانواده، اصلى‏ترین رکن جامعه و زمینه‏ساز خوشبختى یا بدبختى انسان‏ها و امت‏هاست. از این‏رو اسلام، که دربردارنده برنامه سعادت و تکامل بشر است، عنایت ویژه‏اى به سلامت، رشد و پویایى این نهاد سرنوشت‌ساز دارد.

کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» با بهره‏گیرى از آیات و روایات بدین موضوع مهم پرداخته و در سه بخش اصلى تشکیل خانواده، عوامل تحکیم خانواده، و آسیب‏هاى خانواده سازمان یافته است.

اسلام در سه زمینه یاد شده، رهنمودهاى مهم و سازنده‏اى دارد که در این مجموعه به صورتى منسجم و با شیوه‏اى نو و همراه با تحلیل‏هاى مورد نیاز ارائه مى‏‌شود.

بخش یکم درباره تشکیل خانواده است که در شش فصل با عنوان‌های تشویق به تشکیل خانواده، حکمت تشکیل خانواده، موانع تشکیل خانواده، آداب ازدواج و تشکیل خانواده، آداب عروسى و خانواده نمونه تدوین شده ‌است.

بخش دوم درباره عوامل تحکیم خانواده است که از هفت فصل محبّت و مهربانى و عطوفت، خوى‏هاى والا و کردارهاى نیکو، تربیتِ دینى، پاسداشت حقوق، تلاش براى تأمین نیازهاى اقتصادىِ خانواده، پاسخ دادن به غرایز جنسى و دعا کردن تشکیل می‌شود.

بخش سوم با اشاره به آسیب‏هاى خانواده، در سه فصل، عنوان‌های آسیب‏هاى کلى خانواده، آسیب‏هاى خانواده از سوى شوهر و آسیب‏هاى خانواده از سوى زن را مطرح می‌کند و در انتها تحلیلى کلى درباره آسیب‏هاى خانواده را ارائه می‌دهد.

این اثر، نیاز پژوهشگران مسائل خانواده را به منابع اسلامى برآورده مى‌کند و همه خانواده‏ها، به‌ ویژه جوانان، براى رسیدن به زندگى همراه با آسایش و آرامش، مى‏توانند از آن بهره‏مند شوند.

چاپ اول کتاب «تحکیم خانواده از نگاه قرآن و حدیث» با همکاری عباس پسندیده، در قطع رقعی به تازگی از سوی مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث منتشر شده ‌است.

تاریخ حدیث شیعه (2)

این کتاب، به تاریخ حدیث شیعه در عصر غیبت پرداخته و می‌توان آن را یکی از بهترین کتاب‌ها در زمینه تاریخ حدیث شیعه دانست.

سید کاظم طباطبایی، مؤلف کتاب و رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث، از محققان و استادان توانا و فرزانه در عرصه علوم حدیثی است، که توانسته با پژوهشی گسترده و همکاری برخی از استادان و دانشجویان ممتاز دانشکده علوم حدیث، متنی درخور و قابل اعتماد را فراهم آورد.

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های الهیات و معارف اسلامی و به ویژه رشته‌های علوم قرآن و حدیث و نیز طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور به ارزش دو واحد درسی قابل استفاده است.

تاریخ حدیث شیعه (2) به صورت 16 درسنامه تدوین شده است که حدیث در سده چهارم و پنجم، مشهورترین حدیث نگاران سده سوم و چهارم، مدرسه حدیثی قم، مدرسه حدیثی بغداد، حوزه های حدیثی، حدیث در سده های ششم و هفتم، حدیث در سده های هشتم و نخم، حدیث پژوهشی در قرن دهم، حدیث پژوهی در سده های یازدهم و دوازدهم، محدثان شاخص سده های یازدهم و دوازدهم، اخباریان، تاریخ حدیث شیعه در قرن سیزدهم، حدیث در سده چهاردهم و حدیث شیعه و انقلاب اسلامی از عنوان‌های آن است.

تاریخ حدیث شیعه (2) نوشته سید کاظم طباطبایی در 288 صفحه جلد نرم و قیمت 4000 تومان به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.

شهر‌الله فی‌الکتاب و‌السنة

این کتاب پژوهشی جامع درباره ماه مبارک رمضان از نگاه قرآن و حدیث است که به تازگی به ‌همت گروه ترجمه پژوهشکده علو م و معارف حدیث به زبان فولانی ترجمه شده‌است.

شهرالله فی الکتاب والسنة گزارشی جامع و منظم درباره ویژگی‌ها، فضایل و آداب ماه مبارک رمضان و روزه‌داری است که براساس تعالیم قرآن و احادیث نقل شده از پیامبر(ص) و معصومان(ع) تهیه و تدوین شده ‌است.

این پژوهش پنج بخش را در بردارد. بخش نخست به ارائه روایاتی اختصاص دارد که عظمت، ویژگی‌ها و برکات ماه رمضان و نیز چگونگی بهره‌‌برداری از برکات این ماه را بازگو می‌کند.

بخش دوم با عنوان آمادگی برای میهمانی خدا، مجموعه روایاتی درباره شناخت این ضیافت و اسباب و دعاهای آمادگی برای این ماه پربرکت همراه بیان مراتب روزه‌داری و کیفیت تقویت آثار روزه با اصلاح غذاست.

مجموعه روایاتی درباره آداب، ادعیه و نوافل مربوط به ماه خدا، آداب ویژه شب‌های ماه رمضان، آداب روزهای ماه رمضان و اعمال دهه آخر، موضوع بخش سوم کتاب را تشکیل می‌دهند.

بخش بعدی روایاتی را شامل می‌شود که به توصیف ویژگی‌ها، فضایل و آداب شب قدر اختصاص دارد و بخش پنجم نیز روایات مربوط به آداب خروج از ضیافت الهی و ماه رمضان را بازگو می‌کند. نویسنده در این بخش به بیان آداب وداع با ماه رمضان و نیز آداب شب و روز عید فطر با بهره‌گیری از احادیث پرداخته است.

چاپ دوم کتاب شهر الله فی الکتاب و السنة اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری با همکاری رسول افقی چندی پیش به زبان عربی و با شمارگان 500 نسخه در قطع وزیری، 628 صفحه و بهای 75000 ریال از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شده‌است.

مثلث ایمان، الگوی ابعاد رابطه انسان با خدا

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: گزارشی که اینک پیش روی شماست، در حقیقت، حاصل کوشش های اولیه و مقدماتی نویسندگانی است که به شکلی بین رشته ای و با استفاده از روش تحقیق داده های مستند، طرحی جامع از لابه لای متون حدیثی معتبر و در دسترس برای توضیح روانشناختی رابطه انسان با خدا برآمده است.

این گزارش در سه بخش و هشت فصل تنظیم و ارائه شده است: بخش اول با عنوان «روان شناسی دین»، شامل سه فصل است، بخش دوم با عنوان «مثلث ایمان الگوی نظری رابطه با خدا»، به ارائه تفصیلی الگوی نظری سه بعدی رابطه انسان با خدا اختصاص یافته است.، بخش سوم با عنوان «سنجش مثلث ایمان» به موضوع سنجش الگوی نظری مورد اشاره، اختصاص یافته است.

چاپ اول کتاب مثلث ایمان، الگوی ابعاد رابطه انسان با خدا تالیف محمد علی مظاهری و عباس پسندیده با همکاری منصوره سادات صادقی با شمارگان 1000 نسخه جلد نرم، در 249 صفحه و قیمت 3000 تومان، به تازگی از سوی انتشارات دارالحدیث منتشر شد.

یکشنبه 29 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط