loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسناد نهضت اسلامی ایران به جلد سوم رسید

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی | مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سومین مجلد از مجموعه اسناد نهضت اسلامی ایران به قلم حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) کتاب حاضر که سومین جلد از این مجموعه کتاب تدوین شده از سوی حجت‌الاسلام سید هادی خسرو شاهی است به معرفی اعلامیه‌های صادر شده از سوی علما وفضلای حوزه علمیه قم در سال‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی است.

خسرو شاهی که در دو مجلد سابق از این مجموعه به معرفی«نشریه‌ بعثت» به عنوان نشریه دانشجویان حوزه علمیه قم که بیانگر اهداف و آرمان‌های نهضت روحانیت بود و نیز نشریه «انتقام» که به دنبال نشریه بعثت به معرفی مبانی تئوریک نهضت حضرت امام خمینی(ره) و مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخته است.

گفتنی است خسروشاهی در این کتاب علاوه بر اعلامیه‌های کاغذی مجموعه‌ای مکتوب، مجموعه‌ای مکتوب از اسناد شنیداری علمای و طلاب حوزه در جریان مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی را نیز گردآوری کرده است.

مجموعه اسناد گردآوری‌شده توسط حجت‌الاسلام خسروشاهی مجلدات دیگری نیز دارد که در دست تدوین و آماده‌سازی برای انتشار است.

کتاب نهضت اسلامی ایران در 368 صفحه و با قیمت 5900 تومان از سوی انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

حجت‌الاسلام سیدهادی خسروشاهی سال 1317 هجری شمسی در تبریز متولد شد. او علاوه بر تألیف، به ترجمه به زبان‌های فارسی و عربی نیز اشتغال دارد. مجموعه آثار او بالغ بر 80 جلدند که بیش از 50 جلد آنها تاکنون بارها در داخل و خارج کشور چاپ شده و برخی از آنها بیش از 30 بار تجدید چاپ شده‌اند. علاوه بر تألیفات و ترجمه‏ها، 120 جلد کتاب دیگر نیز با تحقیق، توضیح یا مقدمه و اشراف وی در ایران، ایتالیا، مصر، ترکیه و ... چاپ و منتشر شدند که از آن جمله می‌توان کتاب‌های «ترجمه امام علی(ع) صدای عدالت انسانی نوشته جرج جرداق، مجموعه آثار علامه طباطبایی(ره) در 21 جلد، مجموعه آثار سید جمال الدین اسدآبادی در 9 جلد، مجموعه حرکت‌های اسلامی معاصر در شش جلد، ترجمه آثاری از سید قطب، محمد قطب، راشد الغنوشی، کلیم صدیقی، فتحی شقاقی و ...» را نام برد.

سه‌شنبه 31 خرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط