loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار ماهنامه «حاشیه» ویژه‌ بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت

نویسندگان مرتبط : علی اکبر رشاد

ماهنامه حاشیه به صاحب امتیازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و مدیرمسئولی حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد ویژه‌نامه بزرگداشت آیت‌الله خوشوقت منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلا‌عرسانی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، به نظر می‌رسد برای معرفی این ماهنامه سرمقاله سردبیر مفید باشد.

1.بسیاری از طلبه‌های مقدمات خوان، با کتاب حاشیه ملاعبدالله انس داشتند و منطق را با این کتاب می‌شناختند، کتاب‌های دیگری هم بود و حتی آثاری نیز جایگزین شد؛ فرقی نمی‌کرد مهم آن بود که کتابی بخوانند تا نظم در اندیشیدن آموخته شود، طلبه می‌بایست به فکر کردن عادت می‌کرد و در این راه نیازمند آشنایی به اصولی بود که از خطای در فکر مصون ماند؛ به دلیل انس طلبه‌های منطق‌خوان با حاشیه، این کتاب شاخصی شد برای نظم دادن به اندیشه تا رشد کند.

2. دوره سطح، یک دوره آشنایی با اصول و فقه استدلالی بود؛ رسائل و مکاسب دریایی بود از نظرات کنار هم چیده شده موافق و مخالف و بعد رأی مختار شیخ! آنچه به یادماندنی است، قدرت و جسارتی بود که از استاد به شاگرد منتقل می‌شد؛ آن‌که ضمن تأکید بر تمرکز بر «متن» و خوب فهمیدن زوایای پیدا و پنهان آن، «تدبر» و «تأمل» را فراموش نکند و عادت به فکر کردن را از الان در خود ایجاد کند و حتی جرأت حاشیه‌زنی در کتاب را در خود ایجاد نماید تا رشد کند.

3. «حاشیه» با هر متعلَقی که تصور شود، جزئی از ادبیات حوزه بوده و هست و این مفهوم با ذهن هر طلبه فاضل و جوانی انس دارد و تا حدی بر بخش مهمی از زندگی علمی و تحصیلی او سایه افکنده است؛ طلبه‌ای که بر خادمی دین پای می‌فشارد و سعی می‌کند برای مؤثر بودن، خوب درس بخواند و شایسته رشد کند.

4. و اما ماهنامه «حاشیه» همان حاشیه است، نشریه‌ا‌ی همراه طلاب و فضلای جوان حوزه‌های علمیه؛ با همان حال و هوا و صفای طلبگی. حاشیه تلاش می‌کند با الهام از بزرگان حوزه، زمینه بالا رفتن عیار طلبگی را فراهم سازد و ضریب رشد، تکامل و تأثیر طلبه را افزون کند. اصول کلی حاشیه تأکید بر سه اصل حفظ و بازشناسی «سنت‌های اصیل حوزه»، تبیین و ترویج آرمان «تحول» و همچنین ترسیم «آینده» روشن با در نظرگیری مسئولیت‌های فرارو است.

این شماره، با این ترکیب تقدیمی، نقطه شروع آشنایی ما و شماست؛ آغاز سال تحصیلی به صورت منظم همراه شما خواهیم بود؛ ما را در این حرکت یاری کنید.

علاقمندان برای تهیه این ماهنامه می‌توانند به فروشگاه شماره 1 در تهران واقع در تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56 ، تلفن 88505402 و فروشگاه شماره 2 قم واقع در میدان شهدا، خیابان حجتیه، پلاک 73، تلفن 7830627 مراجعه کنند.

این نشریه به زودی در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

چهارشنبه 1 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط