loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازچاپ «قرآن کتاب زندگی در آیینه نگاه رهبر معظم انقلاب»

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

هارمین چاپ از اثر «قرآن کتاب زندگی در آیینه نگاه رهبر معظم انقلاب» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) «قرآن کتاب زندگی در آیینه نگاه رهبر معظم انقلاب» در 11 فصل تدوین شده که در هر یک از این فصول، نظر مقام معظم رهبری در رابطه با موضوعات مختلف قرآنی ارائه شده است.

چاپ سوم این اثر در سال 86 از سوی این ناشر به چاپ رسیده بود که در سال جاری برای چهارمین بار تجدید چاپ شده است.

موسسه در هر یک از این فصول موضوعی قرآنی را در نگاه رهبر فرزانه انقلاب مطرح کرده است که از آن‌ها می‌توان به ضرورت حضور قرآن در زندگی و برکات آن، ضرورت انس با قرآن و تدبیر در آن، ضرورت آموزش همگانی قرآن کریم، آداب تلاوت قرآن، وظایف اقشار مختلف در ترویج فرهنگ قرانی، وعده‌های قرآنی و... اشاره داشت.

اثر در اولین گام خود به ضرورت حضور قرآن کریم در زندگی مردم و برکات ناشی از آن‌ها در کلام معظم له پرداخته است. در ابتدا مقدمه‌ای کوتاه از گردآورنده در باره این مسئله ارائه و سپس بیانات رهبر انقلاب ذکر شده است. به عنوان نمونه ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود در این رابطه می‌فرمایند:

«سال‌ها غفلت مسلمین و مهجور ماندن قرآن سبب شد که دست‌های تحریف بتوانند به نام دین، هر سخن باطلی را در اذهان جای داده و بدیهی‌ترین اصل دین خدا را منکر شوند و شرک را جامه توحید پوشانده و مضمون آیات قرآن را بی‌دغدغه انکار کنند، و در حالی که قرآن اقامه قسط را هدف از ارسال رسل می‌داند...»

در فصل نهم این اثر با عنوان «وظایف اقشار مختلف در ترویج قرآن کریم و فرهنگ آن» معظم له وظایف اقشار مختلف جامعه مانند روحانیون و مبلغین، مسئولان نظام، اساتید قرآن، رسانه‌های جمعی و مردم را برمی‌شمارند.

به عنوان نمونه، رهبر فرزانه در رابطه با مسئولیت حوزه‌های علمیه می‌فرمایند: «نپرداختن به حفظ قرآن در حال حاضر، واقعاً نقیصه‌ای در حوزه‌های ما به شمار می‌آید. در بعضی از حوزه‌های اهل سنت – همانطور که مسبوق است- از بدو ورود حفظ قرآن جزو شرایط است. ...»

آخرین فصل اثر با عنوان «نکات قرآنی و تفسیر برخی از آیات قرآن کریم» به ارائه سخنان ایشان درباره آیات و تفسیر آن‌ها پرداخته است. امامت، اصلاح نفس، تقوا، شکر نعمت، ولایت، منافقین، اهمیت تاریخ در قرآن کریم و .... از جمله موضوعات مختلفی هستند که در این فصل ارائه شده است.

به عنوان نمونه، رهبر انقلاب ضمن بیان نمونه‌هایی از زنان پاکدامن و ظالم در آیات وحی، علت نام بردن این زنان را در آیات الهی می‌فرمایند: «این عنایت به جنس زن و توجه به اوج‌های گوناگون و حضیض‌های گوناگون زن، ناشی از چیست؟ شاید از این جهت باشد که قرآن می‌خواهد به نگرش غلط مردم آن روز دنیا- که متأسفانه امروز هم همان نگرش غلط باقی است؛ چه مردم جزیرة‌العرب که دخترانشان را زیر خاک می‌کردند، و چه مردم امپراتوری‌های بزرگ دنیا، مثل روم و ایران- اشاره کند.»

گفتنی است که در پایان هر یک از این عبارات، منبع آن نیز ذکر شده است.

چهارمین چاپ از «قرآن کتاب زندگی در آیینه نگاه رهبر معظم انقلاب» از سوی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، گردآوری و در 3 هزار نسخه به قیمت 3000 تومان منتشر شده است.

دوشنبه 6 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط