loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بایرامی به «فصل پنجم سکوت» رسید

نویسندگان مرتبط : محمدرضا بایرامی

محمد رضا بایرامی از تالیف تازه‌ترین رمانش به نام «فصل پنجم سکوت» در گونه ادبیات انقلاب خبر داد و گفت: با این اثر به ادبیات نوجوانان بازمی‌گردم و فعلاً قصد ندارم اثری برای مخاطبان بزرگسال بنویسم.

محمد رضا بایرامی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تالیف تازه‌ترین رمان خود با عنوان «فصل پنجم سکوت» خبر داد و گفت: این رمان در واقع نوعی بازگشت دوباره من به ادبیات نوجوانانه است که در گونه داستان انقلاب نوشته شده و از سوی کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

نویسنده «مردگان باغ سبز» افزود: داستان «فصل پنجم سکوت» در سال 1356 رخ می‌دهد و روایت زندگی نوجوانی است که زندگی عاطل و باطلی دارد و در یک مرحله پرت جنوب شهر تهران زندگی می‌کند. قصه از اینجا شروع می‌شود که یک خانواده مبارز مذهبی وارد این محله می‌شوند و رفته رفته ارتباطی میان این نوجوان و خانواده به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: نقطه کشش داستان در کشته شدن پدر این خانواده در جریان یک درگیری با ماموران ساواک رخ می‌دهد که نوجوان به نوعی حس می‌کند رخ دادن آن قصوری کرده است و لذا سعی می‌کند با خانواده او بیشتر ارتباط بگیرد. در این ارتباط است که با یک هویت جعلی وارد فضای مبارزه می‌شود و پس از دستگیری‌اش توسط ساواک سعی می‌کند با ترفندی خود را نجات دهد که شرح این ترفند ادامه قصه را می‌سازد.

بایرامی در رابطه با اینکه پس از سال‌ها نوشتن در رابطه با دفاع مقدس، بازگشت دوباره‌اش به ادبیات انقلاب با چه رویکردی همراه است؟ گفت: علت این موضوع به تجربیات شخصی خود من برمی‌گردد که به نظرم نیاز به زمان داشت تا به قول معروف پخته شود و بتوانم قصه آنها را بنویسم کما اینکه محله‌ای که داستان در آن رخ می‌دهد، محله‌ای قدیمی است که خودم در آن زندگی می‌کردم.

وی تصریح کرد: گونه ادبیات انقلاب برای من موضوع ناشناخته‌ای نیست؛ سالهای قبل از این نیز در این گونه می‌نوشتم اما قرار نیست همیشه در یک گونه بنویسم.

نویسنده رمان «آتش به اختیار» همچنین گفت: با این رمان مجدداً به فضای ادبیات کودک و نوجوان برمی‌گردم و فعلاً قصد دارم در این فضا بنویسم.

از بایرامی کتابهای زیر در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
در مینودر
دشت شقایق ها
سه روایت از یک مرد
عبور از کویر: بر اساس زندگی سردار شهید حاج علی محمدی پور
هفت روز آخر
پاییز صحرا
پل معلق

سه‌شنبه 7 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط