loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطرات یکی از آزادگان در «روزگار عسرت» میآید

نویسندگان مرتبط : سید ولی هاشمی

خاطرات "هادی باغبان" یکی از سربازان آزاده دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در کتابی با عنوان "روزگار عسرت" گردآوری شده و به همت حوزه‌هنری استان مازندران، در دست چاپ است./
سید ولی هاشمی، نویسنده این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: هادی باغبان که مشغول گذراندن دوران خدمت سربازی در ارتش بوده، در سال 1367 به اسارت ارتش متجاوز صدام درمی‌آید و پس از اقدام به فرار، در سخت‌ترین وضعیت نگهداری می‌شود و حتی حق صحبت کردن با دیگران را نداشته است.

وی با اشاره به دشواری‌های تحمل اسارت در این وضعیت، تصریح کرد: نام این اسیر توسط صلیب سرخ ثبت نشده بود و سخت‌گیری‌ها به جایی ‌رسید که در زمان بازگشت آخرین کاروان آزادگان به ایران در سال 1369، عراقی‌ها قصد داشتند نام او را حتی از فهرستی که از اسرای ایرانی تهیه کرده بودند نیز حذف کنند.

مسوول دفتر ادبیات و پایداری حوزه‌هنری استان مازندران با تاکید بر نگاه خاص هادی باغبان به مقوله اسارت تصریح کرد: او در روایت خود به نقد وضعیت اردوگاه‌های اسیران نیز پرداخته است.

هاشمی در پایان تصریح کرد: خاطرات این آزاده دفاع مقدس که به صورت تاریخ‌شفاهی نوشته شده در قالب کتاب "روزگار عسرت" توسط حوزه‌هنری استان مازندران در دست انتشار است.

شنبه 11 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط