loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «جامعه، فرهنگ سیاست» ابراهیم فیاض

نویسندگان مرتبط : ابراهیم فیاض

مقالات، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای ابراهیم فیاض با عنوان «جامعه، فرهنگ سیاست» از سوی انتشارات سپیده باوران به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، کتاب «جامع فرهنگ سیاست» مجموعه‌ای از مقالات، سخنرانی‌ها و گفت‌وگوهای ابراهیم فیاض، نویسنده و پژوهشگر، است که به همت دانشجویانش گردآوری شده است.

این کتاب شامل 2 بخش است. در بخش نخست مقالات و سخنرانی‌ها و در بخش دوم گفت‌وگوهای وی گردآوری شده است.

سخنرانی‌ها و مقالات فیاض با عناوینی همچون فرهنگ عمومی و افکار عمومی، تأثیر چگونگی تعریف فرهنگ بر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فرهنگ، روشنفکر و روشنفکرى دینى، مردم‌شناسی در سینمای دفاع مقدس، ضرورت تحکیم بنیان خانواده و ... از مجموعه عناوین بخش نخست این اثر است.

بخش دوم که شامل گفت‌وگوها است، عناوینی چون فرهنگ، هویت و سیاست، نوروز و نیاز امروز ما، انقلاب در انقلاب، علوم انسانی در ایران، رنج رسانه ‌ملی از بی‌دانشی در مدیریت و سیاست‌گذاری، باید ایرانى بودن را دوباره تعریف کنیم، جبهه و جنگ یکی نیستند!، میزگردی در باب دفاع مقدس، ما شوروی را شکست دادیم نه آمریکا را از جمله عناوین موجود در این بخش است.

همچنین گردآورندگان این مجموعه، نظرات فیاض را درباره موضوعات دیگری چون امکان تعاملات شیعیان و مسییحیان، طرح تشکیل پارلمان شیعه، غروب ابدى جامعه بى‌بحران، میزگردی در باب هویت ملى ـ ایرانى، از این نسل متفکر بیرون نمی‌آید، بحران تئوریک در حوزه مشارکت زنان، شهید مطهری رفت و هیچ‌کس هم جایگزینش نشد و ... را نیز در این بخش ارائه کرده‌اند.

شایان ذکر است که ابراهیم فیاض استادیار گروه مردم‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. وی علاوه بر دروس حوزوی، مدرک کارشناسی را در رشته پژوهشگری از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد این رشته را از همین دانشگاه و دکتری را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده است.

در سال‌های اخیر 6 اثر از وی به همت ناشران مختلفی چون سپیده باوران مشهد، چاپ و نشر بین‌الملل، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و ... منتشر شده است.

گفتنی است همه آثار دکتر ابراهیم فیاض در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 19 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط