loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «سجاده‌های سلوک» آیت‌الله مصباح‌یزدی

نویسندگان مرتبط : محمدتقی مصباح یزدی | معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

نخستین جلد «سجاده‌های سلوک»، جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح‌یزدی، به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، نخستین جلد از کتاب «سجاده‌های سلوک» جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح‌یزدی که به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) منتشر شده است، بخشی از مباحث اخلاقی آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی را با تحقیق و نگارش «کریم سبحانی» آورده است.

بنابر این گزارش، کتاب «سجاده‌های سلوک» در 36 گفتار تنظیم شده است و از عناوین و بخش‌های این کتاب می‌توان به بررسی معناشناختی مناجات و جایگاه آن در آموزه‌های دینی، چرایی اعتراف معصومین(ع) به قصور و کوتاهی، جایگاه و فرآیند تحقق توبه، بازکاری موانع توبه، نقش حیای بندگی در توبه و پرهیز از گناه، نبرد دشوار و پیوسته انسان با نفس سرکش و قلب بیمار و راه‌کارهای درمان آن، اشاره کرد.

نقش سازنده ترس از خدا، چیستی و نقش سازنده امید به خدا، گستره و نظام سازنده خوف و رجاء در مؤمن، خواسته‌های متعالی اولیای خدا، در جست‌وجوی تعالی و کمالات اخروی، خاستگاه و بایسته‌های شکرگزاری از معبود و شکرگزاری واکنش فطری به نعمت‌ها، از دیگر بخش‌های کتاب «سجاده‌های سلوک» محسوب می‌شوند.

این کتاب همچنین بخش‌های دیگری ‌چون جستاری در ظاهر و باطن نعمت‌ها، پیشگامان میسر قرب الهی، تصویری از عنایات و توجهات خداوند به بندگان خویش، مراتب قرب الهی و الگوهای خداجویان و اهمیت و جایگاه محبت، را در خود جای داده است.

یادآور می‌شود، بر اساس اعلام روابط عمومی مؤسسه امام خمینی‌(ره) نخستین جلد از کتاب «سجاده‌های سلوک» در قطع وزیری با 592 صفحه به چاپ رسیده است.

گفتنی است همه آثار این متفکر و اندیشمند برجسته جهان اسلام در فروشگاه موسسه کتاب و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 20 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط