loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برقعی «صد شعر عاشورایی» را منتشر می‌کند

نویسندگان مرتبط : سید حمیدرضا برقعی

«صد شعر عاشورایی» به گزینش سید حمیدرضا برقعی از سوی انتشارات سپیده‌باوران مشهد به چاپ می‌رسد.

سید حمیدرضا برقعی، شاعر آیینی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ضمن اعلام این خبر افزود: در این مجموعه، گزیده‌ای از سروده‌های عاشورایی از شاعران بعد از انقلاب انتخاب و ارائه می‌شود.

وی ملاک انتخاب این سروده‌ها را بهره‌مندی از ساختار زیبا و مضامین عاشورایی عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب، شاهد حضور ابعاد مختلفی از سروده‌هایی با مضامین عاشورایی در فضای شعری جامعه هستیم. عموماً این سروده‌ها با 3 موضوع و شیوه عرفانی، حماسی و مرثیه سروده شده‌اند. از این جهت، در انتخاب این اشعار، علاوه بر دارا بودن از ساختار فنی و زیبا، شیوه پرداخت به این موضوع نیز در نظر گرفته می‌شود.

این شاعر آیینی تعداد اشعار این مجموعه را 100 قطعه عنوان کرد و ادامه داد: تعداد سروده‌های این مجموعه 100 شعر از شاعران مختلف است. تعداد شاعران کمتر از این تعداد است و گاه از برخی از شاعران بیش از یک شعر نقل شده است.

وی زمان اتمام این مجموعه را دو ماه آینده خواند و در رابطه با شاعران بنام این مجموعه گفت: سروده‌هایی از محمدعلی مجاهدی، سید علی موسوی گرمارودی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی و... در این مجموعه دیده می‌شود.

سراینده «قبله مایل به تو» در پایان عنوان کرد: مقدمه این مجموعه به قلم یکی از اساتید حوزه شعر آیینی به رشته تحریر درخواهد آمد که در این مقدمه، ویژگی‌ها و فرازوفرودهای این نوع سروده‌ها بیان خواهد شد.

گفتنی است «صد شعر شیعی» پیش از این به زهیر توکلی سپرده شده بود که بعد از انصراف وی از اتمام کار به برقعی سپرده شده است.

گفتنی است همه آثار منتشر شده انتاشرات سپیده باوران مشهد (کتاب آفتاب) در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 20 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط