loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«یکشنبه آخر» به چاپ دهم رسید

نویسندگان مرتبط : معصومه رامهرمزی

«یکشنبه آخر» که به خاطرات معصومه رامهرمزی، دختری 14 ساله از آبادان و از آغاز تا پایان جنگ و فتح خرمشهر اختصاص دارد، توسط سوره مهر برای دهمین بار منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «یکشنبه آخر» روایت بخشی از خاطرات معصومه رامهرمزی، رزمنده‌ آبادانی است که با شروع جنگ پا به جبهه می‌گذارد و تا پایان جنگ، عمر و بهترین لحظات زندگیش را صرف کمک به رزمندگان می‌کند.

رامهرمزی که مدت 16 سال است به تدریس، نویسندگی کتاب و مقاله مشغول است با اشاره به خاطراتش از جنگ، انگیزه نوشتن این کتاب را آشنا کردن دانش‌آموزانش در دبیرستان با وقایع جنگ عنوان می کند.

وی به مستند بودن و توجه زیاد به جزئیات در این کتاب اشاره کرده و این موضوع را ناشی از خاطره‌گویی‌های خود در کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان دانست.

رامهرمزی تاکید کرد: برای من در تالیف این کتاب آنچه بیش از هر چیز اهمیت داشت، ذکر درست خاطراتم بود و به همین دلیل اگرچه از روایت داستانی در بیانم استفاده می‌کردم، ولی اصرار داشتم که کتاب تبدیل به قصه نشود.

این نویسنده شخصیت‌پردازی مادرش را در این کتاب از موفق‌ترین نمونه‌های شخصیت پردازی‌های «یکشنبه آخر» دانست.

رامهرمزی در سال‌های جنگ، دفترچه یادداشت کوچکی داشته است که به گفته خود گاه و بی‌گاه چیزهایی در آن می‌نوشته است.

وی تاکید می‌کند: نوشته‌هایم برای دل خودم بود. امروز برای دل کسانی ‌می‌نویسم که همدل من و امثال من هستند. اگر هم نیستند بخوانند و هم‌دل و هم‌نوا شوند.

این کتاب رتبه‌ دوم کتاب خاطرات دفاع مقدس را در نهمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس به خود اختصاص داد.

«یکشنبه آخر» که تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است در 230 صفحه، قطع رقعی و در شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 3 هزار و 700 تومان منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 26 تیر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط