loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگارش سفرنامه «موج‌های مدیترانه»

"موج‌های مدیترانه"، سفرنامه‌ دومین کاروان راهیان نور مقاومت به کشور‌های سوریه و لبنان است که توسط محمد‌صادق دهنادی نوشته می‌شود. سازمان بسیج هنرمندان این کتاب را منتشر خواهد کرد.

محمد‌صادق دهنادی با اعلام این خبر به خبر‌گزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: دومین کاروان راهیان نور مقاومت در سازمان بسیج هنرمندان، هفتم تیر ماه 90 با همراهی جمعی از هنرمندان به کشور‌های سوریه و لبنان اعزام شد. سفرنامه "موج‌های مدیترانه" حاصل بازدید من از مناطق آزاد شده جنوب لبنان و وقایع امروز سوریه است.

دهنادی محور اصلی این سفرنامه را تاثیرپذیری شیعیان لبنان از آموز‌ه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مبارزات مردم مبارز ایران به الگوی کاربردی برای شیعیان لبنان تبدیل شده است. زیرا آن‌ها در هم صحبتی با ما با صراحت بیان می‌کردند که آزادسازی جنوب لبنان ثمره آموزه‌‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

وی گفت: نکته دیگری که در سفرنامه‌ام به تحلیل آن خواهم پرداخت الگو‌پذیری حزب‌الله لبنان از تفکر رزمندگان دفاع مقدس است. به گونه‌ای که مصداق آن را می‌توان در شرح مبارزات و نحوه مقاومت آن‌ها در برابر صهیونیست‌ها یا گلزار شهدای مقاومت لبنان دید که با تصویر مقام معظم رهبری مزین شده و در کنار قبر شهید عماد مغنیه، تصویر شهید حسین فهمیده نقش بسته است.

دهنادی با اشاره به این‌ که حزب‌الله لبنان با بهر‌ه‌گیری از اندیشه‌های مبارزاتی جمهوری اسلامی ایران، در انتقال پیام مبارزات خود موفق بوده‌، اضافه کرد: دلیل این امر اطلاعات و شناخت جامع آن‌ها از مبارزان ایران و ساخت مکان‌هایی نظیر موزه جنگ لبنان با عنوان "ملیتا" در کمتر از دو سال و با امکانات قابل توجه است.

وی دلیل انتخاب نام "موج‌های مدیترانه‌ای" برای کتاب خود را متاثر از تبادل فرهنگی عقاید تشیع در دو کشور لبنان و ایران خواند و گفت: عالمان شیعه لبنان نقش بسیاری در ایجاد حکومت شیعی در ایران داشته‌اند و با گذشت سال‌ها از استمرار مذهب شیعه در ایران و ظهور امام خمینی (ره) جریان جدیدی از اندیشه شیعه به لبنان منتقل و باعث شکل‌گیری حزب‌الله در لبنان شد.

محمد‌صادق دهنادی ادامه داد: این سفرنامه مبین سوژه‌های جدید برای بررسی‌های تاریخی و بازشناسی جریان‌های فکری تشیع به ویژه در حوزه مقاومت و پیروزی است که می‌توان آن‌ها را در ‌زمینه‌‌های جامعه‌شناسی، تاریخی، مذهبی و سیاسی بازشناسی کرد.

وی افزود: اکنون در حال نگارش کتاب "موج‌های مدیترانه" ام و امیدوارم تا دو ماه آینده به پایان برسد. این اثر را برای چاپ به سازمان بسیج هنرمندان خواهم سپرد.

شنبه 1 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط