loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دعا از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب «دعا از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» به کوشش علیرضا برازش توسط موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «دعا از منظر حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای» در پنج فصل تدوین شده است. «معانی دعا، اجابت و ذکر، اهمیت دعا و ذکر، شرایط دعا، شروط اجابت، فواید و دستاوردهای دعا و در دعا از خدا چه بخواهیم؟ و همچنین نمونه‌هایی از کتاب‌ها و دعاهای برجسته» عناوین فصل‌های این اثرند.

علیرضا برازش در فصل‌های نخست و دوم این اثر به مطالبی مانند «رابطه قلبی انسان با خدا، حرف زدن با پروردگار، معانی ذکر، غنیمت دانستن دعا و از منظر مقام معظم رهبری» پرداخته است.

وی در صفحه 57 این اثر در مبحثی با عنوان «مقام دعاکنندگان، بیانگر اهمیت دعا» به شخصیت پیامبر اکرم (ص)، انبیاء(ع)، اصحاب و حواریون پیامبران و همچنین امام‌خمینی‌(ره) اشاره کرده و در آخرین بند صفحه 59 این اثر به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آورده است: «بدون دعا و توجه و توسل به پروردگار نمی‌شود راه را پیش برد و من اعتقاد دارم که یکی از علل موفقیت امام خمینی‌(ره) همین تضرع و توجه به پروردگار متعال بود.»

برازش فصل‌های سوم تا پنجم کتاب «دعا از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» را نیز به مطالبی مانند «پیش شرط دعا، قطعیت اجابت، اصرار بر درخواست، دست بر نداشتن از دعا، دستاوردهای دعا و درخواست حاجات همه انسان‌های روی کره زمین» اختصاص داده است.

همچنین در صفحه 135 این اثر به اهمیت کتاب «صحیفه سجادیه» از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره شده است. در این بخش، مقام معظم رهبری دعای هشتم صحیفه را یک درس بزرگ اخلاقی دانسته‌اند.

علیرضا برازش این اثر را بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره دعا تدوین کرده و نرم‌افزار «حدیث ولایت» شامل متن کامل بیانات، سخنرانی‌ها، خطبه‌ها و مصاحبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از شهریور 66 تا آبان 89 را منبع پژوهش خود قرار داده است.

کتاب «دعا از منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» تدوین شده توسط علیرضا برازش در قطع رقعی، 142 صفحه، شمارگان 6000 نسخه و بهای 25 هزار ریال توسط موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این اثر به زودی از طریق فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع خواهد شد. گفتنی است همه آثار این موسسه در سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 3 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط