loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ پنجم «یادداشت‌های سفر شهید صیادشیرازی»

نویسندگان مرتبط : علی صیاد شیرازی | محسن کاظمی

محسن کاظمی درباره تفاوت کتاب "یادداشت‌های سفر شهید صیادشیرازی" با سایر آثاری که درباره این شهید منتشر شده، گفت: این اثر بدون کاربرد تعاریف مستقیم، فعالیت او در سفر به مناطق جنگی را انعکاس داده‌ و مخاطب با مطالعه یادداشت‌ها و بر اساس اعمال شهید، به ارزش‌های وی دست پیدا می‌کند.

محسن کاظمی، گردآورنده این اثر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار داشت: سال 1374 برای وقایع‌نگاری دوران دفاع‌مقدس به همکاری با هیات معارف جنگ به ریاست سپهبد علی صیادشیرازی دعوت شدم.

وی ادامه داد: صیادشیرازی این گروه را با هدف ثبت بی‌طرفانه وقایع، رویدادها و تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل داد. در بخشی از فعالیت‌ها قرار شد عوامل موثر در عملیات‌های مختلف دوران دفاع‌مقدس شناسایی شوند. در مرحله بعد ضبط خاطرات فرماندهان این عملیات‌ها آغاز شد و برای پُر شدن خلاء‌های این خاطرات، سفر به مناطق جنگی به همراه فرماندهان صورت گرفت.

کاظمی اضافه کرد: در این سفرها تمام دیده‌ها و شنیده‌ها را ثبت و به صورت گزارش ارایه می‌کردم. در نتیجه حجمی حدود 2 هزار صفحه گزارش از سفر به مناطق جنگی با هیات معارف جنگ به دست آمد.

خالق کتاب "خاطرات احمداحمد" با اشاره به تدوین یادداشت‌های این سفرها، خاطرنشان کرد: پس از شهادت صیادشیرازی در سال 1378، برای انتشار یادداشت‌هایم درباره وی با ارتش جمهوری اسلامی ایران مذاکره کردم که کتاب "یادداشت‌های سفر شهید صیادشیرازی" شد.

محسن کاظمی درباره تفاوت این کتاب با سایر آثاری که درباره این شهید منتشر شده، گفت: در این اثر، زاویه نگاه به علی صیادشیرازی متفاوت است. بدون ارزش‌گذاری و کاربرد تعاریف مستقیم، رفتارها و اعمال وی در سفر به مناطق جنگی را انعکاس داده‌ام و مخاطب با مطالعه یادداشت‌ها و بر اساس اعمال شهید، به ارزش‌های وی دست پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: شاید این نگاه واقع‌گرایانه به شهید علی صیادشیرازی سبب استقبال مخاطبان از کتاب و تجدید چاپ آن شده است.

کتاب "یادداشت‌های سفر شهید صیادشیرازی" در قطع رقعی و 306 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهای 5 هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجم رسیده است. این اثر در سال 1378 برای اولین‌‌بار منتشر شد.

این کتاب و بقیه آثار محسن کاظمی در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 3 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط