loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیروزمند: مساجد محور خیزش‌های مسلمانان هستند

نویسندگان مرتبط : سید محمدمهدی میرباقری | علیرضا پیروزمند | فرهنگستان علوم اسلامی قم

عضو هیات علمی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، گفت: مساجد محور خیزش‌های مسلمانان و مکانی برای تمرکز نیروهای انقلابی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند در گفت‌وگو با خبرنگار دین و معارف اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تصریح کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد همواره نقش مهمی در تحولات اجتماعی داشته‌اند و تنها مکانی برای عبادت نبوده بلکه کارکرد اصلی آن‌ها در مسائل فرهنگی و معنوی است.

کارشناس فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: یکی دیگر از اهمیت‌های مسجد، آرایش آن در مقابل کفار و منافقین است که باید بر روی آن بررسی شود، زیرا مساجد محور خیزش‌های مسلمانان و مکانی برای تمرکز و ساخت شبکه‌های انسانی و نیروهای انقلاب است.

قائم مقام گروه روش‌شناسی فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: جریان انقلاب‌ها و بیداری اسلامی این نوید را می‌دهد که مسلمانان با محوریت نماز جمعه و مساجد حرکت‌های خود را شکل داده و پیام‌ها و خط ‌مشی‌هایی را که از این کانون‌ها دریافت کرده‌اند را دنبال می‌کنند.

عضو هیات علمی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: مساجد باید با یکدیگر ارتباط فعال داشته باشند و با محور قرار دادن مساجد، مساجد جامع و یا مصلاها توجه بیشتری به مهندسی که در اسلام نسبت به مساجد وجود دارد، داشته باشیم. به عنوان مثال مسجدالنبی، مسجدالحرام و یا مسجد کوفه مکان‌هایی هستند که به صورت فراملیتی درآمده و پذیرای اقشار گوناگونی از مردم با ملیت‌های متفاوت هستند که همین شرایط ارتباط بیشتری را فراهم می‌کند.

وی با اظهار اینکه کشورهایی که بیداری اسلامی در آن‌ها شکل گرفته باید شبکه‌ای از مساجد را تشکیل دهند که در ارتباط با سایر کشورها باشد، افزود: آن‌ها باید با استفاده از وسایل ارتباطی پیشرفته به تمرکز نیروهای خود علیه دشمنان اسلام کمک کنند.

سه‌شنبه 4 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط