loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی «حافظ هفت»؛ سفرنامه رهبری به فارس

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | اکبر صحرایی | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

آیین رونمایی از رمان «حافظ هفت» که با موضوع سفر مقام معظم رهبری به استان فارس در سال 87، توسط اکبر صحرایی نوشته شده در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن مؤمنی شریف - رییس حوزه هنری - در این مراسم با بیان این‌که پرداختن به مبانی والای انسانی و انسان‌های اسوه مورد تأکید قرآن کریم بوده است، یادآور شد: متأسفانه امروز در موضوعات داستانی و ادبیات ما و سایر کشورهای جهان به سقوط انسان‌ها پرداخته می‌شود؛ از این‌رو باید به اسوه‌های کشور و افراد بارز در نوشته‌ها پرداخته شود.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری شخصیتی جامع، عارف، خردمند، سیاستمدار و شجاع دارند که با نظرات حکیمانه و عالمانه خود بسیاری از مشکلات را برطرف کرده‌اند.

مؤمنی پرداختن به سایر کرامات اخلاقی و شخصیتی مقام معظم رهبری را وظیفه هنرمندان عنوان کرد و گفت: فروتنی معظم له آن‌چنان است که در نشست‌های صمیمی با هنرمندان تأکید دارند که نکته‌ای پیرامون شخصیت ایشان بیان نشود. با این حال وظیفه هنرمندان است که بر اساس رسالت حرفه‌یی خویش به معرفی شخصیت جامع مقام معظم رهبری بپردازند.

او در ادامه به نگارش کتاب‌های سفرنامه مقام معظم رهبری در سالیان گذشته اشاره کرد و گفت: بدون تردید، نگارش این آثار موجب شناخت بیش‌تر مردم نسبت به ساده‌زیستی و فرزانگی رهبر انقلاب اسلامی خواهد شد.

همچنین در این مراسم، علیرضا پرورش - رییس حوزه هنری فارس - با بیان این مطلب که سفر مقام معظم رهبری به فارس برگ زرینی در تاریخ استان به شمار می‌رود، گفت: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب برکات فراوان در حوزه‌های معنوی، اجتماعی، عمرانی و سیاسی استان فارس بود که از آن جمله می‌توان به نام‌گذاری شیراز به نام سومین شهر حرم اهل بیت (علیه السلام) در ایران اسلامی اشاره کرد.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتقال پیام‌ها به وسیله هنر، گفت: در دوران مبارزه مردم با رژیم ستم‌شاهی و همچنین هشت سال دفاع مقدس، هنر تنها وسیله انتقال پیام به اقشار مختلف مردم بود که نتیجه این امر، پیروزی حق بر باطل بود.

رییس حوزه هنری فارس در پایان، فلسفه وجودی فعالیت حوزه هنری را تربیت هنرمندان متعهد عنوان کرد و گفت: بر این اساس، ما با استفاده از هنرمندان متعهد و انقلابی در جهت تولید آثار فاخر هنری که محتوای ارزش‌های دینی دارند، تلاش خواهیم کرد.

حمید اکبرپور - نویسنده - نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که این کتاب برای همه علاقه‌مندان به نظام اسلامی نوشته شده است، اضافه کرد: در سفرهای مقام معظم رهبری، نویسندگانی به صورت خودجوش و با ذوق سرشار، خاطرات، داستان، رمان و دلنوشته‌هایی را به رشته تحریر درآورده‌اند که «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی از آن جمله است.

او با بیان این مطلب که نویسنده در این کتاب از عناصر مهم داستان‌نویسی استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: هنر نویسنده در این کتاب، بیان دغدغه‌های سایر نویسندگان کتاب‌های خاطرات سفرهای مقام معظم رهبری بوده است؛ از این‌رو مخاطب عام نیز با مطالعه این کتاب، استفاده کامل خواهد برد.

اکبرپور یادآور شد: نگاه متمایز نویسنده کتاب «حافظ هفت» در نگارش، موجب استقبال گسترده مخاطب و مطالعه آن خواهد شد.

اکبر صحرایی - نویسنده کتاب - هم در پایان این مراسم به بیان مطالبی درباره چگونگی نگارش کتاب «حافظ هفت» پرداخت.

کتاب «حافظ هفت» نوشته اکبر صحرایی که به تازگی توسط انتشارات سوره مهر در 430 صفحه و قطع وزیری با شمارگان 2500 نسخه و قیمت 7900 تومان منتشر شده، درباره سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اردیبهشت‌ماه 87 به استان فارس است.

چهارشنبه 5 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط