loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سرهنگی: انتشار هر کتاب یک خبر مهم

نویسندگان مرتبط : مرتضی سرهنگی

مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری در نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه کتاب، گفت: می‌توانیم با تیتر، عکس، صفحه‌بندی و متن خوب برای معرفی یک کتاب، مشتری را پای خبرمان متوقف و به مرور خبر انتشار کتاب را به یک خبر مهم تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشست تقدیر سوره مهر از خبرنگاران حوزه کتاب، شنبه (15 مرداد 90)، در سالن اجتماعات این انتشارات برگزار شد. مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی این انتشارات در این نشست سخنرانی کردند.

مرتضی سرهنگی سخنرانی‌‌اش را با بیان جمله‌ای از ارنست همینگوی آغاز کرد و اظهار داشت: "نوشتن یک جمله درست، سخت‌ترین کار دنیاست". ما نیز که شبانه‌روزمان با این جمله ها می‌گذرد، می‌دانیم منظور از "جمله درست"، ساختمان دستوری آن نیست. جمله همینگوی ما را به معنا و عمق موضوع دلالت می‌دهد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری اضافه کرد: ما نیز که حوزه کاری‌مان کتاب است، باید برای بیان این معنا، کار سختی را متحمل شویم که همان درست نوشتن است. در واقع کالایی را تولید و عرضه می‌کنیم که لزوما خبر مهمی برای مطبوعات ندارد. در حالی که می‌توانیم با تیتر، عکس، صفحه‌بندی و متن خوب برای معرفی یک کتاب، مشتری را پای خبرمان متوقف و به مرور خبر انتشار کتاب را به یک خبر مهم تبدیل کنیم.

سپس محمد حمزه‌زاده، مدیرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به یکی از سرفصل‌های سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با کتابداران مبنی بر ترویج و تبلیغ کتاب، تصریح کرد: تذکر ایشان وظیفه ناشران و خبرنگاران کتاب را درباره ترویج کتاب‌خوانی سنگین‌تر کرد.

وی درباره فعالیت‌های انتشارات سوره مهر در ترویج کتاب‌خوانی گفت: برنامه راه‌اندازی 15 فروشگاه در استان‌های کشور، پخش تیزرهای تبلیغاتی در سینماها و همکاری با مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای تاسیس رادیو کتاب، از فعالیت‌های این ناشر در ترویج کتاب‌خوانی‌اند.

حیدر ایمنی، مدیر روابط عمومی انتشارات سوره مهر در ادامه نشست تقدیر از خبرنگاران حوزه نشر، کتاب را به عنوان رسانه‌ای قدیمی و منبع خبر برای سایر رسانه‌ها معرفی و اضافه کرد: خبرنگاران ابزار تعامل صحیح کتاب و رسانه‌ها هستند.

وی با اشاره به رویکردهای انتظارات سوره مهر درباره اطلاع‌رسانی کتاب، خاطرنشان کرد: توجه به رسانه‌های جدید در کنار بهره‌مندی از رسانه‌های معمول، توجه به عنصر خلاقیت و ویژگی‌های محتوایی هر کتاب، تمرکز بر مسایل و مشکلات ریشه‌ای حوزه نشر و اهمیت همنوایی خبرنگاران با انتشارات سوره مهر برای توزیع مناسب کتاب در بازار نشر، از رویکردهای این ناشر در امر اطلاع‌رسانی‌اند.

رسانه‌های مختلف در یک سال گذشته بیش از 5000 خبر درباره تولیدات انتشارات سوره مهر منتشر کرده‌اند.

مرتضی سرهنگی در سال 1332 در تهران متولد و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی نیمه‌تمام رها کرد، او از سال 58 تا 67 با روزنامه‌های جمهوری اسلامی همکاری و از سال 67 تاکنون در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری مشغول فعالیت می‌باشد.

او در سال 75 عضو شورای سردبیری روزنامه ایران بوده و هم‌اکنون نیز سردبیر دوهفته‌نامه کمان است. از میان آثار او «اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی» مقام اول انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را کسب کرد و کتاب «پابه‌پای باران» مقام اول گزارش را به‌دست آورد.

آثار مکتوب این نویسنده ادبیات پایداری در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

•باغ انگور باغ سیب باغ آیینه : گفت و گو با صفیه مدرس ، همسر سردار شهید مهدی باکری
•حرف ما
•خانه کوچک زندگی بزرگ : گفت و گو با پروین داعی پور ، همسر سردار شهید حسن باقری
•خرمشهر کو جهان آرا : گفت و گو با صغرا اکبر نژاد ، همسر سردار شهید سید محمد جهان آرا
•سفر بر مدار مهتاب : گفت و گو با کبرا سیل سه پور ، همسر شهید سید علی اندرزگو
•مرتضی آیینه زندگی ام بود : گفت و گو با مریم امینی ، همسر شهید سید مرتضی آوینی
•نظامیان عراقی1: آنچه اتفاق افتاد
•نظامیان عراقی2: آنچه اتفاق افتاد
•نظامیان عراقی3: آنچه اتفاق افتاد
•همسفر شقایق: خاطرات همسران فرماندهان شهید استان کرمان
•همه چیز درباره جنگ جلد 1
•پا به پای باران

شنبه 15 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط