loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ و عقاید اخباری‌گری مکتوب شد

کتاب «اخباریگری، تاریخ و عقاید» منتشر شد. این اثر، تاریخ و مبانی اخبارگرایی و همچنین معرفی اخباریان سرشناس و آرا و افکار آنها را موضوع اصلی خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه آموزشی پژوهشی دارالحدیث، مقایسه مبانی اخباریان با مبانی اصولیان، از دیگر موضوعات کتاب به شمار می‌آید.

پژوهش در تاریخ حدیث شیعه، محدثان بزرگ و آثار آنان و همچنین عوامل موثر بر حدیث، یکی از رسالت‌های مهم حدیث‌پژوهان در دوره معاصر است.

اخبارگرایی در سده‌های نخستین اسلام، شیوه رایج محدثان و مجتهدان بزرگ شیعه بود که تاثیرات آن در کتاب‌های کهن حدیثی، فقهی، کلامی و اخلاقی نمود یافت.

در سده‌های یازدهم و دوازدهم هجری، مکتبی پا به عرصه گذاشت که مدعی پیروی از شیوه کهن عالمان شیعی بود، اما مبانی خاصی داشت. این مبانی، تفکر مذکور را از شیوه محدثان کهن متمایز می‌کردند.

این مکتب فکری که امروزه «اخباری‌گری» نامیده می‌شود، در طول تاریخ نسبتا کوتاه خود، با تغییراتی روبه‌رو شد، به گونه‌ای که برخی نظریات بنیان‌گذاران آن درباره فهم و درک قرآن به چالش کشیده شدند.

مطالب کتاب در سه بخش کلی مباحث تاریخی، مبانی اخباری‌گری و همچنین رویکردها و دیدگاه‌های اخباریان ارایه شده‌اند.

چاپ نخست کتاب «اخباریگری، تاریخ و عقاید» به قلم ابراهیم بهشتی، در شمارگان 1000 نسخه و بهای 92000 ریال از سوی سازمان چاپ و نشر دارالحدیث به تازگی منتشر شده است.

شنبه 15 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط