loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خسروپناه، رییس جدید موسسه حکمت و فلسفه

نویسندگان مرتبط : عبدالحسین خسروپناه

حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان رییس جدید موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه حکمت و فلسفه ایران، بر اساس پیشنهاد معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه طی حکمی از سوی کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به ‌عنوان رییس جدید موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران منصوب شد.

در حکم انتصاب حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه آمده است: «امید است با اتکال به عنایات الهی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود به ویژه تجارب ارزنده اعضای هیأت علمی و همکاران متعهد در تحقق اهداف و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد سیاست‌های تقدیمی به مجلس شورای اسلامی موفق و مؤید باشید.»

حجت‌الاسلام خسروپناه، مدیر سابق گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، از مولفان حوزه فلسفه به شمار می‌آید. «فلسفه فلسفه اسلامی»، «اصطلاح نامه فلسفه»، «کثرت‌گرایی دینی»، «پلورالیسم دینی و سیاسی» و «گفتمان مصلحت در پرتو شریعت و حکومت» از جمله آثار او محسوب می‌شوند.

پیش از این دکتر غلامرضا اعوانی، ریاست این موسسه را عهده‌دار بود. او از سال ۱۳۴۷ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی بود و تاثیراتی در تسریع فرآیند گسترش فلسفه‌جویی در دوران اخیر داشت.

برگزاری روز جهانی فلسفه که آبان سال گذشته در تهران برگزار شد، از جمله فعالیت‌های مهم وی در دوران ریاستش در موسسه حکمت و فلسفه قلمداد می‌شود.

یکشنبه 16 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط