loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«غرب و آخرالزمان»؛ کتاب تازه شفیعی سروستانی

نویسندگان مرتبط : اسماعیل شفیعی سروستانی | ابراهیم شفیعی سروستانی

کتاب «غرب و آخرالزمان» تألیف اسماعیل شفیعی سروستانی به همت انتشارات هلال منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، نویسنده کتاب، در تعریف غرب می‌نویسد: غرب، نه در معنی و مفهوم یک جغرافیای خاکی که در آن سوی دریای «مدیترانه» نشسته و نه به منزله جغرافیای فرهنگی ویژه‌ای که جهان‌بینی مشخصی را فراروی بشر گشود و او را وارد حوزه فکری متفاوتی نسبت به معرف الروح شرقی ساخت؛ بلکه به عنوان یک دوره از تاریخ و فرهنگ، با اصول و فروع مخصوص به خودش است که مراحل تکوینی را پشت سر نهاده و در نیمه روز از حیات و در اوج جوانی خود، جمله فرهنگ‌ها، تمدن‌ها و حوزه‌های نظری غیرغربی را تحت‌الشعاع خود قرار داد تا آن‌که به تدریج روی به افول نهاد و غروب تاریخ خویش را به تجربه نشست.

پایان تاریخ چیست؟ در میان اهل فرهنگ و مطالعات فرهنگی، از این افول و غروب با عنوان پایان تاریخ یاد می‌شود. آیا افرادی بوده‌اند که مردم را از فرهنگ غربی و ابتلای به آن بیم داده باشند؟ بله، در این کتاب گزیدهای از آراء و آثار مردان فرهیخته غربی بیان شده است که از فصل پایان و تجربه آخرالزمان تاریخ و فرهنگ غربی سخن گفته‌اند و ما را متذکر آن سرانجام شدند.

در بخش دیگر اثر، خواننده از انعکاس نوعی طلب و میل به بازگشت در میان ساکنان غرب آگاه شده و متوجه صدای زنگی می‌شود که پایان تاریخ غرب و آغاز تاریخی جدید و متفاوت (به نام دین و خدا) اعلام می‌دارد تاریخی که با پشت کردن به تاریخ غربی، نوید تولد فرهنگ و تمدنی برخاسته بر بنیادهای نظری دینی و تفکر قلبی مردان وارسته را می‌داد.

بررسی عوامل مؤثر در بسط گفت‌وگو از آخرالزمان، نمودار ظهور و بروز تاریخ غربی، گفت‌وگو از پایان، ظهور تمام قد بحران و بن‌بست در مناسبات فردی و اجتماعی، منتقدان غرب، نگاهی به فلسفه تاریخ، پرسش از ایدئولوژی و انتقاد از آن از جمله موضوعات مورد بررسی در این اثر است.

همچنین اعلامیه انحطاط و یائسگی فرهنگی، انسان غربی و گفت‌وگو از دینداری، آرمگدون کجاست؟، وجوه مشترک بنیادگرایی مسیحی و یهودی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کتاب است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب مراجعه کنند.

یادآور می‌شود، کتاب «غرب و آخرالزمان» تألیف اسماعیل شفیعی سروستانی به همت انتشارات هلال در 216 صفحه و به بهای 25000 ریال در مردادماه سال جاری منتشر شد.

گفتنی است آثار مکتوب زیر از این نویسنده و منتقد سیاسی و فرهنگی موجود و قابل تهیه است:

•از اینجا تا دولت کریمه (گام به گام تا استراتژی انتظار)
•استراتژی انتظار
•تربیت پهلوانی
•تفکر، فرهنگ و ادب، تمدن
•تولد دوباره حمید
•جاهلیت مدرن در رویارویی با امام زمان (ع)
•داستان ورزش غرب
•مثلث مقدس ( راز دشمنی غرب با اسلام و مسلمانان )
•ن‍ق‍دی‌ ب‍ر م‍ب‍ادی‌ ع‍ل‍وم‌ ج‍دی‍د : "م‍ق‍دم‍ه‌ای‌ ب‍ر ن‍ق‍د زی‍س‍ت‌ش‍ن‍اس‍ی‌، روان‌ش‍ن‍اس‍ی‌ و ج‍ام‍ع‍ه‌ش‍ن‍اس‍ی‌"

چهارشنبه 19 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط