loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «شب پانزدهم»؛ دیدار رهبر انقلاب با شاعران

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

کتاب «شب پانزدهم» شرح کامل دیدار مقام معظم رهبری، با شاعران کشور در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان سال گذشته منتشر شد. این اثر ‌فرصتی برای شناخت دوباره دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره شعر و سنجش بصیرت شاعران کشور در دوران حاضر است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شب پانزدهم» به همت موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده است.

سال گذشته و در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان گروهی از شاعران کشور به دیدار رهبر معظم انقلاب شتافتند تا در محفلی گرم،‌ شعر و شاعری را با حضور ایشان تجربه کنند.

در این شب برخی از شاعران قدیمی و چندتن از جوانان شاعر کشور شعر خوانی کردند که از جمله ایشان می‌توان به به یوسفعلی میر‌شکاک، علیرضا قزوه، دکتر غلامعلی حداد عادل،‌ محمد جواد محبت، امیری اسفندقه،‌ مژگان عباسلو،‌ مشفق کاشانی،‌ علی معلم، سعید بیابانکی و علی انسانی اشاره کرد.

متن کامل همه شعرهایی که در شب شعر با حضور مقام معظم رهبری خوانده شد، ‌در کتاب «شب پانزدهم» آمده است. همچنین مکالمه‌های کوتاه شاعران قبل از سخنرانی و همچنین سخنان علیرضا قزوه به عنوان مجری برنامه با معظم له نیز در این کتاب منتشر شده است.

در بخش بعدی این کتاب، ‌فرمایشات مقام معظم رهبری برای شاعران درباره شعر و وظیفه شاعران منتشر شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ در بخشی از سخنانشان که در این کتاب منتشر شده است،‌ گفته‌اند: «من به‌وضوح دارم بالا آمدن سطح شعر انقلاب را مشاهده می‌کنم. یعنی واقعا شعر مجموعه شاعران انقلاب، ‌امروز نسبت به ۱۰ سال قبل،‌ پانزده سال قبل، ‌یک رشد تحسین برانگیزی کرده.»

در بخش پایانی کتاب «شب پانزدهم» زندگینامه شاعرانی که در این شب شعر شعرهایی را خواندند به شکل مختصر منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ‌از نخستین سال رهبری خود، ‌همه ساله یکی از شب‌های مقارن با پانزدهم ماه مبارک رمضان را که مصادف با میلاد حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) است، به دیدار با شاعران متعهد و متعلق به انقلاب اسلامی اختصاص داده‌اند. شاعرانی در این دیدار شعر خوانده‌اند و رهبری نیز نکاتی را به کوتاهی یادآوری کرده‌اند.»

همچنین در بخش دیگری از مقدمه این کتاب آمده است: «اشعار گرد آمده در این دفترها،‌ سطح و سبک شعر را در این دوران نشان می‌د‌هد و مضامین اشعار،‌ جهان‌بینی و جهت گیری شاعران را بیان می‌کند.»

این کتاب به قیمت دوهزار و ۵۰۰ تومان (به همراه لوح‌ فشرده الکترونیکی آن چهارهزار و ۵۰۰ تومان) و در ۱۲۰ صفحه منتشر شده است.

این کتاب به زودی از طریق فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب به مخاطبان عرضه و توزیع خواهد شد.

شنبه 22 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط