loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار گزیده «چشم‌اندازی به حکومت مهدی(عج)»

کتاب «چشم‌اندازی به حکومت مهدی(عج) (ویرایش و گزیده)» نوشته نجم‌الدین طبسی از سوی موسسه بوستان کتاب تجدید چاپ شد. اثر حاضر، از موضوعی سخن می‌گوید که در زمینه امام زمان‌‌شناسی کمتر بدان پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نویسنده کتاب از چگونگی قیام، نظام حکومتی و شیوه زمامداری آن حضرت در این کتاب بحث می‌کند.

بر اساس مطالب کتاب، ترسیمی کلی و دورنمایی از آن دوران، با استفاده از روایات اسلامی چنین است که پیش از ظهور مهدی موعود(عج) فتنه و آشوب، هرج و مرج، نابسامانی، ناامنی و ظلم و بیداد، همه جا را فرا می‌گیرد و زمین آکنده از ستم و بی‌عدالتی شده، از کشته‌ها انباشته می‌شود تا آنجا که از هر سه نفر، دو نفر کشته می‌شوند. امنیت مالی و جانی از ملت‌ها رخت برمی‌بندد. مرگ‌های زودرس و ناگهانی فراوان می‌شود. کودکان معصوم با بدترین شکنجه‌ها به دست فرمان‌روایانی ستمگر، کشته می‌شوند. به زنان باردار تجاوز می‌شود. بیماری‌های واگیردار و مرگ بار، گسترش می‌یابد. کمبود مواد غذایی، گرانی و قحطی، زندگی مردم را فلج می‌کند. باران قطع شده، یا بی‌موقع می‌بارد و زیان می‌رساند. بر اثر قحطی، زندگی چنان سخت و دشوار می‌شود که بعضی از مردم برای تامین قوت لایموت خود، زنان و دختران خود را در برابر اندکی غذا واگذار می‌کنند.

در آن زمان، ناامیدی بشر را فرا می‌گیرد و مرگ، بهترین هدیه الهی تلقی می‌شود. هیچ فریادی برای رهایی مردم به گوش نمی‌رسد. مدعیان نجات بشر، خائن و دروغگو از کار در می‌آیند و انسان‌ها، تنها ظهور مصلحی الهی و معجزه خدایی را انتظار می‌کشند. در آن اوج ناامیدی از همه جا و همه کس، سرانجام پس از سالیان دراز غیبت و انتظار، لطف و رحمت الهی، مهدی موعود(عج) را برای نجات انسان‌ها ظاهر می‌کند.

آری، با درک این زمینه‌ها می‌توان به ضرورت ظهور مصلح الهی پی‌برد و اهمیت و ارزش حکومت عدالت گستر حضرت مهدی(عج) را درک کرد.

این اثر در سه بخش و 18 فصل سامان یافته است. بخش نخست «دورنمایی از جهان پیش از ظهور» نام دارد. این بخش از شش فصل «حکومت، وضعیت دینی مردم، اخلاق پیش از ظهور، فقدان امنیت پیش از ظهور، وضعیت اقتصادی جهان در عصر ظهور، روزنامه‌های امید» تشکیل شده است.

«انقلاب جهانی مهدی(عج)» عنوان بخش دوم کتاب حاضر است و شامل فصل‌هایی با عناوین «قیام امام زمان، رهبر قیام، سپاهیان امام، جنگ‌‌های حضرت، امدادهای غیبی، شیوه رفتار امام با دشمنان و احیای سنت محمدی» است.

بخش سوم نیز با عنوان «حکومت» در پنج فصل به تبیین حکومت آن حضرت می‌پردازد؛ دولت حق، رشد دانش و فرهنگ اسلامی، امنیت، اقتصاد، بهداشت و درمان.

چاپ هشتم کتاب «چشم‌اندازی به حکومت مهدی(عج) با شمارگان 1500 نسخه، 148 صفحه و بهای 19500 ریال راهی بازار نشر شد.

گفتنی است این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 24 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط