loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناشناخته بودن مستندسازی برای مدیران فرهنگی

نویسندگان مرتبط : محمدصادق کوشکی

علی رغم استعدادهایی که در زمینه مستندسازی وجود دارد، متاسفانه ارزش پدیده ای با نام مستند در بین مسئولان و مدیران فرهنگی شناخته شده نیست.

محمد صادق کوشکی»؛ استاد دانشگاه و مستندساز در گفت وگو با خبرنگار سرویس هنری برنا ضمن بیان مطلب فوق افزود: علت های زیادی وجود دارد که نتوانیم در عرصه مستندسازی حق مطلب را ادا کرده و تصاویر جدیدی به مخاطبان ارائه دهیم.یکی از آن دلایل این است که همکاری بین دستگاه ها برای بهره گیری مستندسازان از تصاویر موجود در دوران انقلاب و دفاع مقدس، حداقل ممکن است و مسئولان امور فرهنگی با عدم همکاری، خست و سنگ اندازی جلوی کار مستندسازان را می گیرند.

وی ادامه داد: علی رغم استعدادهایی که در زمینه مستندسازی وجود دارد، متاسفانه ارزش پدیده ای با نام مستند در بین مسئولان و مدیران فرهنگی شناخته شده نیست و به هیچ وجه درک دقیقی از کار مستند ندارند.

کوشکی اظهارکرد: برخی از مسئولان معمولاً درک درستی از تاریخ ندارند و تصاویر آرشیوی را متعلق به خودشان می دانند و به بهانه های مختلف از ارائه تصاویر به مستندسازان خودداری می کنند. به همین دلیل کسی که می خواهد مستندی درباره دفاع مقدس یا دوران انقلاب بسازد، با کمبود مواجه است و به ناچار از تصاویر تکراری استفاده می کنند.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و استاد دانشگاه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

•برگی از باغ
•تبار ترور (مروری بر تاریخچه و کارنامه‌ی تروریستی سازمان مجاهدین خلق)
•جستاری در مبانی سیاست مطلوب قرآن کریم


این محقق و مستندساز تصریح کرد: باید این تصاویر در اختیار مستندسازان قرار گیرد تا تاریخ به نسل های آینده منتقل شود. نسل جوان باید واقعیت ها درباره انقلاب و جنگ بدانند تا مفاهیم به آنها منتقل شده و زنجیره انقلاب گسسته نشود اما جای تاسف دارد که تعدادی از مسئولان به این درک درست دست پیدا نکرده اند.

سه‌شنبه 25 مرداد 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط