loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چهاردهمین شماره نشریه «پلاک هشت» منتشر شد

چهاردهمین نشریه تخصصی فرهنگ و پایداری «پلاک هشت» با مدیر مسئولی گلعلی بابایی با پرونده‌ای ویژه عملیات مرصاد با عنوان «جهنم خودساخته» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «نوانا»، تصویر ایوان طلا حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف اشرف و وصیت ایشان به حسنین (ع) در نخستین صفحه چهاردهمین نشریه و فصل‌نامه تخصصی فرهنگ و پایداری «پلاک هشت» به شهادت حضرت علی (ع) و آغاز مظلومیت شیعیان این امام همام اشاره دارد.

این نشریه به اخباری پیرامون ادبیات و هنر در دفاع مقدس با عنوان «دیده‌بان» پرداخته است. بخش اندیشه و ادب موضوعاتی پیرامون اندیشه‌های دفاعی امام خمینی (ره) در حماسه دفاع مقدس، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان کتابخانه‌ها و کتابداران و سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جمع گروهی از هنرمندان بسیجی را بررسی می‌کند.

پرونده ویژه «پلاک هشت» در عملیات «مرصاد» خاطرات شهید شوشتری، شهید صیادشیرازی، محسن رضایی، قاسم قزی آخرین بازمانده نیروهای منهدم شده سازمان مجاهدین، نادره افشاری از کادرهای سازمان مجاهدین، معرفی کادرهای شاخص مجاهدین بعث در تهاجم خائنانه فروغ جاویدان، معرفی پیشقراولان مصاف با محاربان بعث و شهدای عملیات «مرصاد» را به تحریر درآورده است.

روایت بخشی از زندگی و خاطرات هنرمند بسیجی شهید «حاج سعید جان‌بزرگی» در نهمین سالگرد شهادتش، نگاهی تحلیلی به پوستر کنگره‌های شعر دفاع مقدس، گفت‌وگو با محمدرضا کلانتری با عنوان «بعضی‌ها اسناد دفاع مقدس را ارث پدری می‌دانند»، معرفی موزه «ملیتا» به عنوان نخستین پارک ـ موزه مقاومت لبنان از جمله مباحث مربوط به بخش هنرهای تجسمی فصل‌نامه «پلاک هشت» است.

این نشریه در بخش هنرهای نمایشی به شخصیت‌پردازی در تئاتر دفاع مقدس و گزارشی از بازدید هنرمندان و مسئولان از آسایشگاه و مرکز توانبخشی جانبازان ثار‌الله ولنجک پرداخت.

ناگفته‌های رضا برجی از کشتار سربرنیتسا، مقایسه تطبیقی سینمای جنگی ایران و هالیوود، نگاهی به فیلم «لبنان» محصول رژیم اشغالگر قدس، نگاهی به سریال «نابرده رنج» از جمله موضوعات بخش سینما و تلویزیون «پلاک هشت» به شمار می‌رود.

معرفی شهید «علی بلورچی» دارنده رتبه پنجم کنکور، دانشجوی الکترونیک دانشگاه شریف، شاگرد خاص آیت‌الله حق‌شناس و شهیدی که در محاسبه نفس و نوشتن گناهانش 101 عنوان را مطرح کرده بود، شهیدی که جوان‌ها را به جبهه می‌بُرد و در «کربلای 5» به شهادت رسید، از زبان مادر شهید، آیت‌الله حق‌شناس و همرزمانش نیز بخش دیگر این فصل‌نامه است.

مصاحبه با یکی از بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای c130 نیروهای مسلح در مهر ماه 1360، متن صحبت‌های سردار سیدمحمد باقرزاده در تجلیل از زنده‌یاد سردار محمدتقی خادمی، نیز به تحریر درآمده است.
پایان بخش این شماره از نشریه پلاک هشت، سخنانی از شهید سید محمدرضا دستواره قائم مقام لشکر 27 محمدرسول‌الله (ص) است که در صفحات پایانی این نشریه نقش بسته است: "... یک موقع ما به خاطر خدا مصلحت را در این می‌بینیم که باید سکوت کنیم، یک زمانی هم هست که در برخورد با جریان انحرافی مصلحت ایجاب می‌کند تا برویم و توی سرآن کسی که این حرف‌ها را می‌زند بزنیم".

این نشریه در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

جمعه 4 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط