loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار مکتوب دیدگاه‌های رییس جمهور درباره عدالت

«در مسیر عدالت» عنوان کتابی است که به تازگی از سوی نشر جمهور ایران منتشر شده است. این اثر سخنان دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور، در دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکرد عدالت را دربردارد.

اسدالله افشار، پدیدآورنده کتاب «در مسیر عدالت» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این که دولت‌های نهم و دهم با سکان‌داری دکتر محمود احمدی‌نژاد، زمینه‌های بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی را فراهم کرده‌اند، اظهار کرد: انتخابات سوم تیرماه سال 1384 و همچنین بیست و دوم خرداد سال 1388که منجر به انتخاب دکتر محمود احمدی‌نژاد به عنوان رییس جمهور انقلاب اسلامی از سوی آحاد مردم ملت ایران شد، نشاندهنده وفاداری اغلب مردم جامعه به گفتمان انقلاب اسلامی پس از چهار دهه است.

وی ادامه داد: این گفتمان نه تنها در داخل مرزهای کشور، بلکه در عرصه سیاست خارجی نیز کارآمد و موثر است، گفتمانی که ایران اسلامی را چون خورشیدی درخشان در دنیای امروز جلوه‌گر می‌کند.

پدیدآورنده کتاب «در مسیر عدالت» افزود: دولت‌های نهم و دهم که در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی با صفاتی مانند دولت کار، دولت اقدام و دولت احیاگر نامگذاری شده‌اند، از ویژگی‌هایی مانند تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی، تکیه بر فرهنگ اسلامی ـ ایرانی، پیشرفت و توسعه مبتنی بر وفاداری به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مشارکت عمومی و مردم‌گرایی دولت برخوردارند.

افشار تصریح کرد: دکتر محمود احمدی‌نژاد، یکشنبه(16 مرداد) که مصادف با ششم رمضان سال جاری بود، در بیت مقام معظم رهبری و در حضور ایشان و کارگزاران نظام درباره موضوع عدالت در دولت نهم و دهم سخنرانی کرده که عموم مردم به ویژه نهادهای دولتی می‌توانند با محتوای سخنرانی وی در کتاب «در مسیر عدالت» آشنا شوند.

مولف کتاب «رشد، پیشرفت و توسعه اقتصادی؛ ضرورتی اجتناب‌ناپذیر» افزود: عدالت گستری، مردم‌محوری، ترویج دوستی و تقویت هم‌بستگی ملی، احیای فرهنگ خدمت‌گزاری، مسیر آینده، انقلاب اسلامی؛ انفجار خودباوری و شکوفایی ملی، از جمله مباحث کلی این کتاب را تشکیل می‌دهند که رییس جمهور درباره آنها سخنرانی کرد.

وی گفت: در این کتاب، سفرهای استانی رییس جمهور که واقع‌گرایی در تصمیمات و توزیع عادلانه امکانات را نشان می‌دهند، حضور رییس جمهور در مناطق محروم و بهره‌مندی از امکانات منابع ملی، ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد مردمی، سهام عدالت و بهره‌مندی چهار میلیون نفر از سهام عدالت، کشاورزی و افزایش ضریب امنیت فضایی، طرح استفاده بیست و دو میلیون روستایی از بیمه درمانی و پزشک خانواده، بهبود حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، هدفمندی یارانه‌ها و پایان تبعیض و نابرابری از زبان رییس جمهور تشریح و ارایه شده‌اند.

پدیدآورنده کتاب «در مسیر عدالت» اظهار کرد: رییس جمهور در این مراسم درباره دو برابر شدن زیربنای آموزشی و تدوین سند تحول آموزش و پرورش، ارتقای شاخص‌های حمل‌ و نقل، مسکن مهر؛ به عنوان نماد خدمتگذاری، جهش علمی و تدوین نقشه جامع علمی کشور، توسعه شاخص‌های بهداشت و سلامت و غلبه بر تحریم‌ها و تبدیل آن به فرصت‌ها سخن گفت که علاقه‌مندان می‌توانند با جزییات این مباحث در کتاب «در مسیر عدالت» آشنا شوند.

چاپ نخست کتاب «در مسیر عدالت» با گردآوری و تدوین مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات ریاست جمهوری و به اهتمام اسدالله افشار و سید جلال هاشمی با شمارگان 3000 نسخه و 62 صفحه به تازگی از سوی انتشارات جمهور ایران منتشر شده است.

پنجشنبه 17 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط