loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«افسون حلقه» به کتابفروشی‌ها راه یافت

کتاب «افسون حلقه» منتشر شد. این اثر به بررسی عرفان حلقه و نقل و نقد اصول هشتاد و سه‌گانه آن می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اساس‌نامه عرفان کیهانی دو بخش عمومی و اختصاصی و هشتاد و سه اصل را شامل می‌شود. پیروان این عرفان مجبور نیستند اصول بخش اختصاصی را بپذیرند، اما پذیرش اصول بخش عمومی برای آنان اجباری است.

محمدعلی طاهری، موسس عرفان حلقه، مبنای بخش نخست را عقل و مبنای بخش دوم را عشق می‌داند. او در این اساس‌نامه‌، جهان‌شناسی، انسان‌شناسی، خداشناسی و شیوه سلوک عملی عرفان حلقه را توضیح داده و در دیگر کتاب‌هایش به این اصول ارجاع داده است.

علی ناصری‌راد نویسنده کتاب «افسون حلقه» در بخشی از این اثر می‌نویسد: «من فقط بخشی از مهم‌ترین اصول اساس‌نامه را نقل و نقد کرده‌ام و گمان می‌کنم اگر خواننده این اصول و نقدها را بخواند، خود می‌تواند دیگر اصول را نقد کند و عیارشان را بسنجد.»

وی کتابش را با بیان چیستی عرفان و ارایه تعاریف شرقی و غربی آن آغاز کرده، نکاتی درباره عرفان نظری و عملی بیان می‌کند. او معتقد است که علم عرفان، مجموعه‌ای از دستاوردها و قواعد معطوف به اعمال و احوال قلبی در قالب منازل و مقاماتی است که تبعیت از آن‌ها به حصول کمال نهایی انسانی می‌انجامد.

این نویسنده در کتابش عامل اصلی رواج عرفان حلقه را مساله درمان یا همان فرادرمانی می‌داند و در ادامه به رابطه درمان و عرفان می‌پردازد و توضیح می‌دهد که در عرفان حلقه، درمان نه‌ تنها پلی برای رسیدن به عرفان که عامل اصلی جذب هوادار است.

نویسنده چهار شاخص عرفان اسلامی و رابطه عرفان و درمان و تقدم هر یک از آنها بر دیگری را توضیح داده و سپس به فرادرمانی پرداخته است. او همچنین تفاوت‌های عرفان کیهانی با عرفان اسلامی را در پنج سرفصل چیستی، موضوع، مسایل، مبانی و مفاهیم و اصطلاحات بررسی کرده است.

به باور ناصری‌راد در این عرفان، عشق از جمله کمالاتی است که در معنای آن مناقشه شده است: «آن‌ها عشق را دنیای عشق، دنیای کیفیت، دنیای باطن و دنیای بی‌ابزاری تعریف کرده‌اند، در حالی که در عرفان اسلامی عشق محبت و اشتیاق شدید است.»

نویسنده بعد از ذکر مقدمات، نقد اساس‌نامه عرفان حلقه را از نخستین اصل آغاز و آن را در هشت صفحه و دو بخشِ «مدل عرفانی» و «فرجام این عرفان» نقد و بررسی کرده است. او پس از نقل تمام اصول این عرفان، با ارایه بحث‌های استدلالی و کلامی و ذکر آیات و روایات، آن‌ها را نقد و بررسی کرده است.

در پایان این کتاب مهم‌ترین اشکال عرفان کیهانی،التقاط دانسته شده‌اند؛ البته التقاط، شالوده تمامی عرفان‌های کاذب است.

چاپ نخست کتاب «افسون حلقه» با شمارگان 3500 نسخه و بهای 50000 ریال از سوی نشر سایان منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت ÷اتوق کتاب کتاب موجود و قابل تهیه است.

شنبه 19 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مهدی

از زحمات شما پساس گزارم.
در پناه حق باشيد.

26 خرداد 1391

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط