loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک گروه ایرانی، مستند ملکه الیزابت را می سازد

یک گروه مستندساز ایرانی اعلام کرد در آستانه شصتمین سال حکومت بی وقفه ملکه الیزابت دوم در انگلیس و کشورهای همسود، درصدد تهیه مستندی تلویزیونی درباره زندگی وی است.

به گزارش خبرگزاری مهر این گروه به دنبال دستیابی به اطلاعات قابل توجه درباره مسائل مختلف زندگی خاندان پادشاهی انگلیس و در پاسخ به برخی اقدامات مذبوحانه شبکه تلویزیونی بی بی سی نسبت به ساخت این مستند ترغیب شده است. سازندگان این مستند طی ماههای اخیر تلاشهایی برای تکمیل اطلاعات و توسعه منابع قابل استفاده در این فیلم به عمل آورده و اعلام کرده اند تنها از منابع کاملا معتبر برای تولید آن استفاده خواهند کرد.

یکی از دست اندرکاران ساخت این مستند که مایل به افشای نام خود پیش از آغاز شروع تولید آن نبوده و به دلیل سفر به انگلیس برای تولید بخشی از این فیلم نگران کارشکنی احتمالی دولت این کشور است، گفت: در این مستند علاوه بر بررسی قریب به شصت سال حاکمیت ملکه الیزابت دوم و فراز و نشیبهای زندگی وی و خاندان سلطنتی انگلیس، به بررسی سیاست داخلی و خارجی این کشور طی این مدت از جمله تغییرات در مستعمرات و روی آوردن به استعمار نو، اعطای استقلال به مستعمرات سابق، جنگ عراق و افغانستان، سیاستهای نرم ملکه الیزابت برای تاثیرگذاری بر دولتهای مختلف حزب محافظه کار و کارگر در تاریخ معاصر انگلیس و استفاده از مکانیزمهای غیرشفاف برای حداکثرسازی نقش خاندان سلطنتی در روندهای تصمیم گیری و پرهیز جدی از مداخله آشکار در مسائل سیاسی پرداخته است.

بر این اساس بخشی از مستند مذکور نیز به فساد گسترده در خاندان سلطنتی و تلاش ملکه برای سرپوش گذاشتن بر این فسادها و نیز تلاش وی برای تغییر نگاه مردم به این خاندان، تقویت زمینه ادامه نظام سلطنتی مشروطه در انگلیس و ممالک تابعه و چالشهای مربوط به تعیین یک پادشاهی با ظاهری مقبول برای آینده این کشور اختصاص دارد.

گروه تهیه کننده این مستند منابع تامین مالی این کار نسبتا پر هزینه را معرفی نمی کند، اما معتقد است در صورت موافقت سازمان صدا و سیما با پخش آن هزینه های فیلم پوشش داده خواهد شد. یکی از اعضای این گروه با توجه به تجارب قبلی خود می گوید به دلیل مطالب قابل توجهی که برای تهیه این فیلم گردآوری شده است، مطمئنا شبکه های زیادی علاقه مند به خرید و پخش آن خواهند بود. وی می گوید در صورتی که تحقیقات مربوط به این فیلم کامل شده و مراحل فیلمبرداری آغاز شود، ظرف سه ماه می تواند آماده پخش شود.

گفتنی است روز ششم فوریه 2012 (17 بهمن 1390) شصتمین سالروز به قدرت رسیدن ملکه الیزابت دوم است که دوران سلطنت تاریخی وی مصادف با تحولات زیادی از جمله ملی شدن صنعت نفت ایران، کودتای 28 مرداد، جدا سازی بحرین از ایران، ایجاد بسیاری از کشورهای عربی در منطقه، بروز و پایان جنگ سرد، سقوط شوروی، جنگ عراق و افغانستان و جنگ ناتو در لیبی است.

پنجشنبه 24 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط