loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنوزی: داستان نویسان منابع دفاع مقدس را دریابند

نویسندگان مرتبط : فیروز زنوزی جلالی

فیروز زنوزی جلالی گفت: حوزه ادبیات دفاع مقدس در ادبیات ایران منابع خام بسیاری دارد که باید به داستان و رمان تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فیروز زنوزی جلالی ـ نویسنده و برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ـ با اعلام این مطلب گفت: نفس برگزاری این جشنواره پسندیده است؛ به خصوص اینکه ما در حوزه دفاع مقدس منابع خام بسیاری داریم که باید داستانی شوند.

وی افزود: ما در هر عملیات، مستندات و پرونده‌های عدیده‌ای داریم که باید پردازش شود و شکل داستانی به خود بگیرد. مثلاً درباره نیروی دریایی که خودم سابقه خدمت در آن را دارم، چقدر توانستیم رمان یا داستان تولید کنیم؟

این نویسنده عنوان داشت: نقش جشنواره‌هایی همچون کتاب سال دفاع مقدس، بیش از هر چیز این است که کانون قلم نویسندگان را متوجه خود کند.

وی بیان داشت: با توجه به برگزاری جشنواره کتاب سال دفاع مقدس ما هم از نظر کمیت و هم از لحاظ کیفیت شاهد دگرگونی جدی در حوزه ادبیات داستانی بودیم. با این حال هنوز در زمینه ادبیات داستانی دفاع مقدس به اندازه یک هشتم 8 سال جنگ تحمیلی کار نکرده‌ایم.

زنوزی جلالی، مسئله دیگر را فرامرزی شدن این ادبیات عنوان و اظهار کرد: برای خیلی از کشورهای دیگر سئوال است که در عملیات‌های دفاع مقدس چه گذشته است؟ چه انگیزه‌ای پشت همه این رشادت‌ها نهفته است؟ مسئله جانبازان، شیمیایی‌ها و اسرا چیست؟ متأسفانه عناصر بازتاب دهنده دفاع مقدس هنوز جهانی نشده و باید در جهانی شدن و معرفی جنگ تحمیلی به دیگر کشورها کارهای زیادی صورت گیرد.

این نویسنده بیان داشت: پرداختن به ادبیات جنگ، موضوعی است که در همه جای دنیا امروز جریان دارد. هنوز هم درباره جنگ جهانی کتاب‌های زیادی نوشته و فیلم‌های بسیاری ساخته می‌شود. این نشان می‌دهد که همه کشورها نسبت به آنچه بر کشورشان گذشته حساسند و ما هم باید بتوانیم در آثار داستانی از حقانیت دفاع مقدس صحبت کنیم.

گفتنی است آثار زنوزی جلالی در فروشگاه موسسه کتاب و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 27 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط