loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرونده مجله «کمان» در شماره جدید «پنجره»

هفته‌نامه پنجره در تازه‌ترین شماره خود به نشریه کمان و همچنین اظهارات رئیس جمهور در هفته‌های اخیر واکنش نشان داده و برای آن پرونده‌هایی تدارک دیده است.

این مجله پرونده ای در آستانه هفته دفاع مقدس دارد که این پرونده به مجله «کمان» می‌پردازد. این پرونده به همت امیر سعادتی در مشهد تهیه شده است. احتمالا بسیاری از آنها که به فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس علاقه دارند، با نام نشریه کمان آشنا هستند؛ دوهفته‎نامه‎ای که هشت سالی به فرهنگ و ادب پایداری پرداخت و بسیاری از استعدادهای این سال‎ها کار خود را از آن‎جا شروع کردند؛ نشریه‎ای که به‎دلیل عدم بنیه مالی در شهریور ماه 1383 تعطیل شد. در پنجره 107 و همزمان با سالگرد تعطیلی کمان در پرونده‎ای ویژه، به چند و چون تعطیلی این مجله پرداخته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ماجرای نظریه‎پردازی مردان پاستور را در پرونده سیاسی تازه‎ترین شماره پنجره می‎توانید بخوانید. در این پرونده حجت‎الاسلام علی ثمری که روزگاری از روحانیون حامی و نزدیک به دولت بوده و امامت جماعت نهاد ریاست جمهوری را نیز بر عهده داشته در گفت‎وگویی ، حرف‎های جالبی درباره دولت و جریان انحرافی مطرح می‎کند.

پرونده دیگری برای اسلام‌هراسی در این مجله هفتگی تدارک شده است. پنجره می‌نویسد: «شکی نیست غرب در چند دهه گذشته، وقت و انرژی زیادی روی ترویج اسلام‎هراسی گذاشته است. نکته‎ای که این سال‎ها شکل ایران‎هراسی به خود گرفته است. این مسأله در حوزه‎های مختلفی قابل‎ردیابی است، به‎خصوص در رسانه تأثیرگذار و قدرتمندی مثل سینما.»

در این شماره از پنجره‎ علاوه بر طرح و بررسی مقوله اسلام‎هراسی در حوزه سینما نیز این پدیده مورد توجه و واکاوی قرار گرفته است.

در پرونده تاریخی پنجره 107 متناسب با تغییر و تحولات لیبی، خواننده پرونده‎ای درباره یکی از اسطوره‎های مبارزه علیه استعمار در این کشور، یعنی عمرمختار خواهید بود.

در شماره 107 پنجره همچنین خواننده تازه‎ترین اخبار، گزارش‎های خبری و تحلیلی و یادداشت‎های اهل قلم خواهید بود.

این نشریه به همراه دیگر نشریات جبهه فرهنگی انقلاب (راه، سوره، امتداد، راهنامه، هابیل، پگاه حوزه، پلاک هشت، موعود و...) در فروشگاه موسسه کتاب فردا و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

دوشنبه 28 شهریور 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط