loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«رویکرد استاد مطهری به علم و دین» در یک کتاب

نویسندگان مرتبط : عبدالحسین خسروپناه

کتاب «رویکرد استاد مطهری به علم و دین» نوشته حجت‏الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مدیر گروه کلام دانشگاه معارف اسلامی قم، از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف، نویسنده در این کتاب به واکاوی دیدگاه استاد شهید مطهری درباره علم و دین می‌پردازد. وی ابتدا به تعریف دین، منشأ دین، اهداف و رسالت آن می‌پردازد و سپس تعریف علم و قلمرو آن را بیان می‌کند.

تدوین رهیافت اصلی استاد شهید مطهری درباره علم و دین و نحوه تناسبات این دو، از دیگر موضوعات این نوشتارند. در پایان این کتاب نیز مساله علم دینی و عقل و دین از نظر شهید مطهری بررسی شده است.

همچنان که در معرفی این کتاب آمده است؛ «رابطه علم و دین، از مباحث مهم حوزه فلسفه دین و احکام جدید است و استاد مطهری به عنوان یکی از بارزترین شخصیت‏های کلامی دوران معاصر، در آثار مختلف خود به این موضوع توجه ویژه‏ای داشت. استاد، علم و دین را مکمل یکدیگر می‌دانست و هر دو را در پاسخگویی به نیازهای بشری لازم و ضروری بر می‌شمرد.»

مطالب این کتاب در چهار فصل تنظیم شده است. دو فصل نخست به چیستی دین و علم و فصل سوم و چهارم به رابطه علم و دین، عقل و دین اختصاص دارند.

نخستین چاپ کتاب «رویکرد استاد مطهری به علم و دین» از سوی دفتر نشر معارف با شمارگان 2000 نسخه، 104 صفحه و بهای 13000 ریال در بهار 1390 منتشر شده است.

این کتاب و بقیه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 3 مهر 1390
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط